Marek Piechocki, założyciel LPP, zapowiedział dziś, że park logistyczny w Brześciu Kujawskim pochłonie prawie dwa razy więcej pieniędzy, niż pierwotnie zakładano.
- Zainwestujemy 860 mln zł w nowe centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim – poinformował w środę podczas kolejnej edycji konferencji „Made in Poland” organizowanej przez grupę LPP Marek Piechocki, prezes i główny akcjonariusz odzieżowej firmy.
Jeszcze w prezentacji dla inwestorów po publikacji wyników za II kwartał br. firma podała, że inwestycje w ten obiekt sięgną w ciągu dwóch lat 400 mln zł. Według Piechockiego ostatnio budżet ten wynosił około 500 mln zł.
Jak powiedział prezes, w nowej wersji centrum dystrybucji ma być o 20 proc. większe pod względem powierzchni niż pierwotnie planowane oraz silniej zautomatyzowane. Podczas konferencji podano, że park logistyczny ma 35 ha działek, 120 tys. m kw. magazynu, 15 tys. m kw. powierzchni socjalno-biurowa, 25 metrów magazyn automatyczny i ma zatrudniać 1000 osób i wysyłać 10 mln sztuk produktów tygodniowo. Obiekt ma być oddany do użytku w 2022 roku – jak wcześniej zakładano.
Akcjonariusze LPP niedawno zgodzili się na emisję obligacji o wartości 300 mln zł, które mają zostać przeznaczone. Marek Piechocki nie wykluczył kolejnych takich ruchów. Z jego słów wynika, że wyższe nakłady na brzeski park logistyczny oznaczają też wyższe nakłady inwestycyjne grupy ogółem.