Usługowy Impel stawia na technologie

Usługowa grupa szuka sposobów na poprawienie wyników na rynku destabilizowanym kolejnymi urzędowymi regulacjami. Wyższą rentowność ma zapewnić spółce specjalistyczny, technologiczny outsourcing.

Aktualizacja: 14.11.2018 12:22 Publikacja: 14.11.2018 12:18

Usługowy Impel stawia na technologie

Foto: Adobe Stock

Impel w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2018 r odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 1 589 mln zł co oznacza 5 proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 38,4 mln zł i jest wyższy w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku o 13,4 proc. Zysk netto po dziewięciu miesiącach b.r. osiągnął poziom 16 mln zł.

Wrocławski potentat usługowy przyznaje, że poprawę rentowności ma zapewnić konsekwentne wycofywanie się z niekorzystnych umów. Impel ujawnił, że wypowiedział już 500 nierentownych kontraktów.

Niezbędna stabilizacja

Zadaniem Grzegorza Dzika prezesa grupy obecna sytuacja na rynku pracy, prognozy dotyczące jego rozwoju i wzrost znaczenia kryteriów poza cenowych wymagają od spółki nowego podejścia do procesów realizacji usług.

- Dodatkowo na otoczenie biznesowe branży ogromny wpływ ma konieczność dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości prawnej. Od roku 2015 stale angażujemy w tym celu zasoby handlowe, operacyjne, administracyjne, które generują wysokie koszty funkcjonowania na rynku – mówi szef Impelu. Prezes Dzik nie ukrywa, że w obecnej sytuacji biznes usługowy bardzo potrzebuje stabilizacji. Grzegorz Dzik: naszą strategią jest rozwój dotychczasowych usług w oparciu o nowe technologie. Poszukujemy i równocześnie tworzymy innowacyjne rozwiązania na wszystkich poziomach organizacji. Dotyczy to zarówno kształtu usług, ich rodzajów, jakości, jak i naszej wewnętrznej organizacji pracy. Wykorzystujemy rozwiązania technologiczne, cyfrowe, zwiększające efektywność usług, ale również zwiększamy specjalizację obsługi wewnętrznych procesów biznesowych. Tylko stabilność prawa pozwoli nam tę strategię skutecznie wdrażać – podkreśla prezes zarządu Impel S.A.

Biurowe innowacje

Przykładem nowoczesnego outsourcingu w wydaniu Impelu jest m.in. automatyzacja i robotyzacja procesów operacyjnych. Pozwoliły one spółce poprawić procesy wewnętrzne a także stworzyć ofertę dla klientów, którym zależy na efektywnym wykorzystaniu zasobów ludzkich i automatyzacji prostych czynności związanych z obsługą księgową, kadrowo-płacową, czy zarządzaniem dokumentami i infrastrukturą informatyczną. Robotyzacja implementowana przez Impel Business Solutions polega na zastępowaniu w całości lub w części zadań i procesów wykonywanych dotychczas przez pracowników, wykorzystując zaawansowane algorytmy zaprogramowane w technologii UIPath.

- Obecnie w spółce uruchomiliśmy 30 zrobotyzowanych procesów z obszaru kadrowo-płacowego, a 50 kolejnych czeka na implementację. Wśród wdrożonych warto wyróżnić takie procesy jak: generowanie zgłoszeń pracowników do ZUS, księgowanie wyciągów bankowych, wystawianie ulg na PFRON czy wystawianie zaświadczeń. Mamy ambicję stać się w przyszłości innowacyjnym, zrobotyzowanym centrum procesowym - mówi wiceprezes Impelu Jakub Dzik.

Pilnowanie kolei

Grupa w trzecim kwartale pozyskała nowe kontrakty na usługi fizycznej ochrony mienia na rzecz spółek Grupy PKP, obejmujące obsługę wszystkich dworców kolejowych w województwie lubuskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. Rozpoczęła też współpracy z firmą Amic Polska, operatorem sieci stacji paliw Lukoil. Kontrakty dotyczą sprzątania, dostarczania materiałów higienicznych i biurowych, odzieży roboczej, produktów utrzymania czystości.

Spółki specjalistyczne Impelu budują obecnie warte 120 mln zł nowoczesne sieci szerokopasmowe IT w rejonach szczecińskim i nowotarskim – to ok. 1800 km sieci światłowodowej i 138 węzłów dostępowych, które obsłużą 300 szkół i ponad 41 tys. gospodarstw domowych.

Impel w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2018 r odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 1 589 mln zł co oznacza 5 proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 38,4 mln zł i jest wyższy w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku o 13,4 proc. Zysk netto po dziewięciu miesiącach b.r. osiągnął poziom 16 mln zł.

Wrocławski potentat usługowy przyznaje, że poprawę rentowności ma zapewnić konsekwentne wycofywanie się z niekorzystnych umów. Impel ujawnił, że wypowiedział już 500 nierentownych kontraktów.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami