Biznes

Usługi i sprzedaż w sieci, czyli skuteczna strona www

Strona internetowa to OBOWIĄZKOWA wizytówka każdej firmy. Jeśli chcesz istnieć musisz ją mieć! Jeśli nie planujesz jej mieć, nawet nie próbuj zakładać firmy. Nic nie zdziałasz.

Prowadzenie firmy bez strony www jest jak spacer trzylatka po Warszawie w poszukiwaniu ulicy Chłodniczej. Jeśli kiedykolwiek na nią trafi będzie to wyłącznie łut szczęścia. Tak samo wygląda prawdopodobieństwo znalezienia firmy przez osoby potencjalnie nią zainteresowane. Kto dzisiaj przegląda ogłoszenia prasowe, aby wynająć transport, kupić cegły czy zamówić catering na przyjęcie weselne syna? Kto jeździ po mieście w poszukiwaniu firmowych „tekturek” formatu metr na pół przymocowanych plastikowym paskiem do ogrodzeniowych siatek? Wreszcie kto ma w domu segregator z ulotkami reklamowymi, w którym grzebie za każdym razem, gdy chce zmienić opony na zimowe w swoim aucie lub wymienić parapety? Nikt. Przynajmniej nikt o zdrowych zmysłach. Dlatego firmowa strona internetowa dla każdej firmy jest jak torebka D&G dla szanującej się szafiarki. Musisz ją mieć! Nie ma alternatywy.

 

Przewaga strony www nad tradycyjna reklamą

Po pierwsze koszty. Wiadomo, że reklama kosztuje, ale wiadomo też, że im droższa tym skuteczniejsza. Teoretycznie tak jest, w praktyce prawdą jest, że dociera do większej ilości osób, lecz niekoniecznie tych zainteresowanych. Dlatego strona firmowa jest najskuteczniejszą formą reklamy i skuteczniejszym sposobem na poinformowanie świata o Twoim istnieniu. Odpowiednio pozycjonowana, dociera głównie do tych, którzy prawdopodobnie skorzystają z usług naszej firmy. Koszty prowadzenia kampanii są zdecydowanie niższe niż przy reklamie telewizyjnej bądź radiowej a ilość informacji większa. Dużą zaletą dla osoby zainteresowanej naszymi usługami jest to, że to ona decyduje kiedy wejdzie na naszą witrynę, ile czasu na niej spędzi i jakich informacji zaczerpnie. Nie czuje się nachalnie napastowana i zewsząd atakowana, co bardzo często przynosi odwrotne do zamierzonych efektów. Dla nas to gwarancja „trafności” i poczucia sprawowania kontroli nad stroną. W każdej chwili możemy zajrzeć w statystyki i sprawdzić jak często strona jest odwiedzana, jak długo każda z podstron przykuwa uwagę, z jakich okolic są najczęstsze odwiedziny i wiele, wiele więcej. Jest to naprawdę masa informacji, dzięki którym można wyciągać wnioski i na bieżąco aktualizować stronę, aby w pełni spełniać oczekiwania potencjalnych klientów. Kolejną zaletą jest brak ograniczeń terytorialnych. Oczywistym jest, że gazeta wydawana jest zazwyczaj lokalnie. To samo tyczy się lokalnych rozgłośni radiowych. Jednak jeżeli chcemy mieć większy zasięg i nie ograniczać się do swojego regionu, strona internetowa jest idealnym rozwiązaniem.

 

Nie „czy” ale „jaka”

Posiadanie strony www to jest być albo nie być naszej firmy. Dlatego nie warto zastanawiać się czy ją mieć. Jedyne, nad czym trzeba pomyśleć, to to, jaką stronę potrzebujemy, aby najlepiej sprzedać swój towar. Niezależnie od tego czy jesteśmy producentami, pośrednikami czy usługodawcami – każda firma, jak każdy człowiek – musi mieć swoją twarz. Firmy zajmujące się tworzeniem witryn internetowych dla biznesu, po uprzednim zapoznaniu się z naszymi potrzebami, zaproponują najlepsze dla nas rozwiązanie. Jedną z takich firm jest www.webstart.com.pl, która specjalizuje się nie tylko w tworzeniu stron typu wizytówki, galerie, strony produktowe, ale też w projektowaniu sklepów internetowych oraz w szeroko pojętym marketingu. Dzięki tego typu usługom strona będzie czytelna i łatwa w odbiorze, odpowiednio ukierunkowana na odbiorcę oraz wypozycjonowana tak, aby przeszukujący sieć mógł ją znaleźć łatwiej niż przewodnik po Warszawie Pałac Kultury. W końcu jaki sens ma witryna, którą tylko my będziemy cieszyć oko zamiast zapełniać kieszeń? Przecież tak, jak nikt nie kolekcjonuje ulotek, tak nikt nie prowadzi firmy, aby nie zarobić. A żeby tak się stało potrzebny jest drogowskaz skutecznie pokazujący drogę do naszych usług.

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL