#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Kielich: Etyczny biznes coraz ważniejszy

Oczekiwania ze strony przeciętnego Kowalskiego, aby firma zachowywała się w sposób odpowiedzialny są coraz większe – mówi Mariusz Kielich, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 19.06.2017 14:41 Publikacja: 19.06.2017 14:38

#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Kielich: Etyczny biznes coraz ważniejszy

Foto: tv.rp.pl

Francusko-Polska Izba Gospodarcza przeprowadziła badanie „CSR w praktyce” w polskich firmach. - CSR to wszelkiego rodzaju działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – tłumaczył Kielich.

Przyznał, że dla polskich firm CSR jest coraz ważniejszy. - Są obszary w których firmy się coraz bardziej aktywizują i dostrzegają coraz więcej korzyści płynących z prowadzenia z tych działań – mówił.

- Przebadaliśmy 54 proc. firm dużych, 46 proc. to były firmy z sektora MŚP. Widać, że też te mniejsze firmy starają się mniejszymi krokami wdrażać pewne rozwiązania z dziedziny CSR – dodał.

Gość zauważył zmieniającą się tendencję w korzyściach jakie firmy osiągają z prowadzenia działań CSR. - Wiele firm nadal traktuje narzędzia CSR jako narzędzie marketingu, działalność, która potrafi zmienić postrzeganie firmy i poprawę jej wizerunku – mówił.

- To się zmienia. Rok temu 22 proc. firm twierdziło, że działania CSR są ich wewnętrzną potrzebą. W tym roku już 44 proc. firm podkreśla, że jest to jeden z najważniejszych aspektów, czemu oni w ogóle się angażują w CSR. Widać tutaj zmianę nastawienia – dodał.

W 95 proc. firm zarząd jest zaangażowany w planowanie działań CSR. - Jest coraz mniejsza bariera i niechęć ze strony tych osób do podejmowania kolejnych inicjatyw – ocenił.

Kielich podkreślił, że coraz częściej firmy będą dostrzegać, iż CSR to pewna polityka i konieczność, żeby firma działała odpowiedzialnie i etycznie w swoim środowisku biznesowym.

Czynniki hamujące rozwój CRS

Badanie w 67 proc. wskazuje na brak wiedzy. W 50 proc. brakuje budżetu. 35 proc. to brak zasobów ludzkich.

- To są poważne przeszkody. Brak wiedzy nie do końca dotyczy firm. W raporcie te 67 proc. dotyczy braku wiedzy w społeczeństwie. Poziom świadomości czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu jest u nas bardzo niewielki. To powoduje, że ludzie podchodzą do tego tematu zachowawczo – tłumaczył Kielich.

- Często firmy nadużywają stwierdzenia CSR, nie tłumacząc konkretnie co to jest. Najlepiej pokazywać stopniowo konkretne działania, które można prowadzić w różnych obszarach. Tych obszarów jest bardzo dużo – dodał.

Gość przypomniał, że 65 proc. firm twierdzi, że konsumenci nie biorą pod uwagę, przy swoich decyzjach zakupowych, działalności CSR firmy, a 35 proc. firm uważa, że konsumenci nie wiedzą czym jest CSR.

- Sporo jest do zrobienia. Oczekiwania ze strony przeciętnego Kowalskiego, aby firma zachowywała się w sposób odpowiedzialny są coraz większe. Coraz więcej osób potrafi zauważyć, że pewne działania przez firmę są robione – tłumaczył Kielich.

Wybory parlamentarne we Francji

- Zobaczymy czy Macronowi uda się reforma rynku pracy we Francji – mówił gość. Przyznał, że konkretnych rozwiązań w obszarze prawa pracy jeszcze nie ma. - Musimy poczekać na projekty ustaw – ocenił.

- Ambitne cele sobie stawia nowy prezydent Francji. Chce dosyć mocno ograniczyć bezrobocie we Francji. Chce też ograniczyć zatrudnienie w sektorze publicznym, szczególnie jeśli chodzi o funkcjonariuszy. Skala zatrudnienia w tym sektorze jest bardzo duża – dodał.

Francusko-Polska Izba Gospodarcza przeprowadziła badanie „CSR w praktyce” w polskich firmach. - CSR to wszelkiego rodzaju działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – tłumaczył Kielich.

Przyznał, że dla polskich firm CSR jest coraz ważniejszy. - Są obszary w których firmy się coraz bardziej aktywizują i dostrzegają coraz więcej korzyści płynących z prowadzenia z tych działań – mówił.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców