Google najdroższy, Amazon najwięcej zyskuje na wartości

Wyceniany na do 245,6 mld USA Google po raz drugi z rzędu otwiera ranking stu najcenniejszych marek świata BrandZ Top100 opracowany przez grupę mediową WPP i firmę badawczą Kantar Millward Brown.

Aktualizacja: 06.06.2017 10:27 Publikacja: 06.06.2017 10:12

Foto: Pixabay

Czołówkę tegorocznego rankingu zdominowali przedstawiciele sektora nowych technologii. To oni - podobnie jak przed rokiem, choć w nieco innym składzie- tworzą pierwszą piątkę najdroższych znaków towarowych; Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. Razem tworzą jedną czwartą wartości całego zestawienia.

Każda z marek z pierwszej piątki jest dzisiaj wyceniana wyżej niż rok wcześniej, ale największym wzrostem wartości (i to w skali całego rankingu) może się pochwalić Amazon. Gigant e-handlu i usług IT jest dziś wart 139,3 mld dolarów, o 40,3 mld dolarów (41 proc.) więcej niż rok wcześniej, co pozwoliło mu awansować na czwarte miejsce z siódmego w ub. roku.

Silnym wzrostem może się pochwalić Facebook, który utrzymał piątą pozycję, choć teraz jest wyceniany na 129,8 mld dol. o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wartość najdroższej marki świata, Google wzrosła w ciągu minionego roku o 7 proc. – prawie tyle samo, ile powiększyła się łączna wartość stu wycenianych w rankingu marek. Obecnie są warte 3,64 bilionów USD o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Apple, który w ubiegłym roku pożegnał się z pozycją lidera rankingu urósł od tego czasu o 3 proc. do 234,7 mld dol. zaś wartość Microsoftu zwiększyła się o 18 proc. do 143,2 mld USD.

Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowała w ciągu roku marka sportowa Adidas – której wartość poszła w górę o 58 proc., do 8,3 mld USD., a za nim uplasowała się chińska marka alkoholi typu premium Moutai – wyceniana teraz na 17 mld dol wzrost o 48 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ranking potwierdza też rosnącą pozycję marek z Chin. Chińska marka Tencent dzięki wzrostowi liczby użytkowników swojej platformy społecznościowej WeChat awansowała w tym roku do pierwszej dziesiątki rankingu (o 11 pozycji w górę), a jej wartość wzrosła o 27 proc. do 108,3 mld dolarów.

Czołówkę tegorocznego rankingu zdominowali przedstawiciele sektora nowych technologii. To oni - podobnie jak przed rokiem, choć w nieco innym składzie- tworzą pierwszą piątkę najdroższych znaków towarowych; Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. Razem tworzą jedną czwartą wartości całego zestawienia.

Każda z marek z pierwszej piątki jest dzisiaj wyceniana wyżej niż rok wcześniej, ale największym wzrostem wartości (i to w skali całego rankingu) może się pochwalić Amazon. Gigant e-handlu i usług IT jest dziś wart 139,3 mld dolarów, o 40,3 mld dolarów (41 proc.) więcej niż rok wcześniej, co pozwoliło mu awansować na czwarte miejsce z siódmego w ub. roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców