Czołówkę tegorocznego rankingu zdominowali przedstawiciele sektora nowych technologii. To oni - podobnie jak przed rokiem, choć w nieco innym składzie- tworzą pierwszą piątkę najdroższych znaków towarowych; Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. Razem tworzą jedną czwartą wartości całego zestawienia.
Każda z marek z pierwszej piątki jest dzisiaj wyceniana wyżej niż rok wcześniej, ale największym wzrostem wartości (i to w skali całego rankingu) może się pochwalić Amazon. Gigant e-handlu i usług IT jest dziś wart 139,3 mld dolarów, o 40,3 mld dolarów (41 proc.) więcej niż rok wcześniej, co pozwoliło mu awansować na czwarte miejsce z siódmego w ub. roku.
Silnym wzrostem może się pochwalić Facebook, który utrzymał piątą pozycję, choć teraz jest wyceniany na 129,8 mld dol. o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wartość najdroższej marki świata, Google wzrosła w ciągu minionego roku o 7 proc. – prawie tyle samo, ile powiększyła się łączna wartość stu wycenianych w rankingu marek. Obecnie są warte 3,64 bilionów USD o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Apple, który w ubiegłym roku pożegnał się z pozycją lidera rankingu urósł od tego czasu o 3 proc. do 234,7 mld dol. zaś wartość Microsoftu zwiększyła się o 18 proc. do 143,2 mld USD.