fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Sawa: Big Data pokazuje czego chce klient

tv.rp.pl
Firmy myślą, że to jest drogie. Jednak nie przekracza to możliwości finansowych nawet średnich i małych firm – mówi Maciej Sawa, Chief Commercial Officer , firma Cloud Technologies, gość programu Marcina Piaseckiego.

Gość przyznał, że firmy jeszcze sobie nie radzą z przetwarzaniem dużych zbiorów danych.

- Danych jest bardzo dużo i ta skala przytłacza przedsiębiorców, którzy nie wiedzą jak sobie z tym poradzić - mówił Sawa.

- Są firmy, które nie mają bladego pojęcia, że takie dane są i powinni z nimi coś zrobić. Drugi typ to firmy, które wiedzą, że coś takiego istnieje, ale nie mają pojęcia jak się za to zabrać. Trzeci rodzaj firm ma zasoby i technologię, żeby się tym zająć, ale uważają, że to koszt jest niewspółmiernie wysoki do oczekiwanych rezultatów – tłumaczył.

Zaznaczył, że są technologie, które ogarną nam cały bałagan. - Potrafią przetworzyć dane i wyciągnąć kluczowe informacje, które się przydadzą – mówił.

Gość wyjaśnił, że przetworzone i oczyszczone informacje można użyć do lepszego personalizowania przekazu. - Wtedy np. wiadomo co użytkownikowi zaserwować na stronie internetowej, żeby nie był poirytowany, a reklama go nie drażniła – tłumaczył.

Podał, że w Polsce ok. 6 proc. firm używa analityki danych i przetwarzania zasobów Big Data. - To jest stosunkowo mało – stwierdził.

- Firmy myślą, że to jest drogie. Jednak nie przekracza to możliwości finansowych nawet średnich i małych firm – dodał.

Sawa przyznał, że każda nowa technologia niesie za sobą szereg możliwości pozytywnych i negatywnych.

- Jestem przekonany, że część pozytywna jest dużo większa niż zagrożenie jakie niesie za sobą postęp nowych technologii. Nie należy się ich bać. Są różnego rodzaju zabezpieczenia, żeby nie przetwarzać informacji poufnych i wrażliwych. Część firm nie przetwarza też informacji personalnych – wyjaśnił.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA