Irlandzki przewoźnik Ryanair przypomina, że linie lotnicze muszą mieć gotowy do marca 2018 r. rozkład lotów na lato 2019 r. Istnieje możliwość, że kwestie dotyczące lotnictwa pasażerskiego nie zostaną do tego momentu ustalone w negocjacjach. Jeśli dojdzie do twardego Brexitu, z małą liczbą spraw uzgodnionych w trakcie rozmów Londynu z Brukselą, to relacje gospodarcze Wielkiej Brytanii i UE będą regulowane głównie przez zasady WTO. One jednak nie obejmują lotnictwa cywilnego.
Czy takie zagrożenie jest realne? Możliwe, że Ryanair chce za pomocą takich alarmistycznych stwierdzeń zwrócić uwagę oficjelom z Wielkiej Brytanii i UE, by dbali o interesy linii lotniczych.
Czytaj więcej o Brexicie: Jamie Oliver zamyka restauracje. Winien Brexit
Brexitowym negocjacjom będą uważnie przyglądali się przedstawiciele wielu branż a szczególnie sektora finansowego. Przed zeszłorocznym brytyjskim referendum wiele dużych banków straszyło, że po Brexicie będzie musiało przenieść część swojego personelu na kontynent. O przyciągnięcie przenoszonych finansistów zaczęły już europejskie centra finansowe – Frankfurt, Paryż, Luksemburg, Amsterdam, Dublin a nawet Warszawa. Zapowiedzi banków jak na razie przyniosły jednak bardzo mało konkretnych działań.
Czytaj więcej o Brexicie: Brexit: Załamanie na brytyjskim rynku pracy