Higiena odgrywa bardzo ważną rolę w gastronomii i hotelarstwie. Jak wynika z badania „Konsument w restauracji” przeprowadzonego przez firmę ARC Rynek i Opinia oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie, aż 59 procent ankietowanych Polaków przy wyborze restauracji największą uwagę zwraca na czystość lokalu.

Polskie hotele radzą sobie z utrzymywaniem czystości nadzwyczaj dobrze - znalazły się w tym roku na czwartym miejscu rankingu czystości europejskich obiektów noclegowych, sporządzonym przez portal hotel.info na podstawie ponad 2 milionów opinii. W skali od 0 do 10 dostały 8,65 punktu i wyprzedziły tak wysoko rozwinięte kraje, jak Austria (8,60 punktu), Niemcy (8,53 punktu) czy Portugalię (8,53 punktu). Najwyżej zostały ocenione hotele na Słowacji (8,75 punktu), na drugim miejscu uplasowała się Bułgaria (8,70 punktu), na trzecim zaś Szwajcaria (8,66 punktu).