System w ręce użytkowników

Szybkość, elastyczność i bezpieczeństwo to dla klientów korporacyjnych najważniejsze cechy systemu bankowości elektronicznej.

Publikacja: 13.11.2017 20:01

Bankowość korporacyjna Pekao oddaje system w ręce użytkowników. Klienci mogą samodzielnie, bez konta

Bankowość korporacyjna Pekao oddaje system w ręce użytkowników. Klienci mogą samodzielnie, bez kontaktu z bankiem i doradcą, administrować ustawieniami systemu

Foto: AdobeStock

Liczba dostępnych funkcji, kilka poziomów uprawnień, możliwość zakupu kolejnych produktów/usług bankowych powoduje, że system bankowości elektronicznej bez możliwości personalizacji zamiast ułatwiać pracę działu finansowego firmy, może ją komplikować.

Dobra bankowość transakcyjna pozwala klientowi samodzielnie, bez kontaktu z bankiem i doradcą, administrować ustawieniami systemu, począwszy od wyglądu i zawartości pulpitu, poprzez system uprawnień do dostępu i akceptowania transakcji, aż po zakup nowych usług za pomocą prostych wniosków elektronicznych.

Dla klienta korporacyjnego, który w dziale finansowo-księgowym zatrudnia wiele osób, odpowiedzialnych za różne sprawy, istotna jest funkcja tzw. Super Użytkownika. To osoba mająca możliwość podglądu i zawężania uprawnień innych użytkowników do wykonywania operacji w systemie oraz zmiany podstawowych jego ustawień. Na początku współpracy użytkownicy reprezentujący daną firmę otrzymują standardowy zakres uprawnień, a Super Użytkownik może w prosty sposób określić kompetencje poszczególnych pracowników tak, aby były jak najlepiej dopasowane do funkcji pełnionych w firmie.

Klienci korporacyjni najczęściej korzystają jednocześnie z wielu rachunków bankowych, bieżących i pomocniczych, otwieranych i zamykanych na bieżąco w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Dla takich osób przydatna jest funkcja Accounts Online, która pozwala – na podstawie raz złożonej dokumentacji – na zlecanie otwierania kolejnych rachunków elektronicznie, bez wizyty w placówce banku. Nowy rachunek można otworzyć z firmy lub innego dowolnego miejsca, w którym jest możliwość bezpiecznego zalogowania się do systemu PekaoBiznes24.

Każdy użytkownik systemu PekaoBiznes24, należącego do banku Pekao może personalizować pulpit tak, by praca była dla niego jak najwygodniejsza, a przy okazji by sprawniej korzystać z rachunku bankowego.

Użytkownik dostosowuje pulpit do swoich potrzeb poprzez tworzenie skrótów (linków) do najczęściej wykorzystywanych funkcjonalności, dodawanie lub usuwanie najczęściej i najrzadziej używanych elementów czy dodawanie lub ukrywanie boksów oraz zmianę ich położenia na pulpicie. Dzięki takim możliwościom użytkownik ma zawsze pod ręką wszystkie wykorzystywane narzędzia bankowe.

– Przy pomocy wielu narzędzi dostępnych na platformie bankowości elektronicznej konkretni klienci wykonują często bardzo dużo powtarzalnych operacji. To ważne, by nie musieć za każdym razem wyszukiwać ich w menu systemu i mieć je pod ręką, na pulpicie. A dla firmy nie jest bez znaczenia, czy wykonywanie operacji bankowych zajmie pracownikom dwie godziny czy pięć.–Personalizacja pulpitu skraca czas potrzebny do wykonania operacji bankowych – mówi Piotr Karwiński, dyr. Departamentu Bankowości Transakcyjnej Banku Pekao.

Użytkownicy systemu PekaoBiznes24 mogą zarządzać jednym lub nawet kilkuset rachunkami. Zależy to tylko od tego, do ilu mają uprawnienia. Dla osób zarządzających wieloma rachunkami pomocne staje się narzędzie, które pozwala sortować rachunki na formularzach tworzenia płatności lub list z operacjami (tj. wyciągi, historia zleceń, historia operacji itp.) według różnych kryteriów.

Użytkownicy na bieżąco mają informacje o tym, co dzieje się na ich rachunkach. PekaoBiznes24, za pomocą SMS-a lub e-maila, automatycznie powiadamia ich o ważnych zdarzeniach w systemie, takich jak statusy zleceń i wniosków, alerty bezpieczeństwa itp. Każdy użytkownik samodzielnie może zdefiniować rodzaj powiadomień i sposób jego otrzymywania.

– Główne zalety dobrego systemu transakcyjnego to szeroka gama produktów w jednym systemie, łatwa integracja z systemami FK/HR klienta, bezpieczeństwo i szybkość transakcji. To jest najważniejsze z punktu widzenia osoby zarządzającej finansami w firmie lub wykonującej operacje księgowe – podsumowuje Piotr Karwiński.

Opinia

Andrzej Kopyrski, wiceprezes Banku Pekao

W dzisiejszym dynamicznym świecie w internetowych systemach transakcyjnych kluczowe są dwa czynniki: szybkość i bezpieczeństwo. Coraz częściej klienci wykorzystują usługi typu host-to-host, co szczególnie jest istotne dla firm mających dużą skalę działalności. Pełna integracja systemów ma również kluczowy wpływ na bezpieczeństwo realizowanych transakcji. Celem, do którego świat bankowości transakcyjnej dla firm dąży, jest sytuacja, w której systemy posiadają możliwość tworzenia mikroaplikacji. W skrajnej wersji to klient mógłby napisać sam mikroserwis, który spełniłyby jego potrzeby. Idea mikroserwisów pozwala na oferowanie nawet tych samych funkcjonalność (np. przelewy) w formie, która odpowiada unikalnym potrzebom konkretnego klienta. Podobnie jak w telefonie wybieramy taką aplikację pogodową, jaka nam najbardziej odpowiada, a jeżeli mamy umiejętności, to możemy sami napisać taką aplikację i certyfikować ją u dostawcy oprogramowania na telefon.

tekst powstał we współpracy z bankiem pekao

Liczba dostępnych funkcji, kilka poziomów uprawnień, możliwość zakupu kolejnych produktów/usług bankowych powoduje, że system bankowości elektronicznej bez możliwości personalizacji zamiast ułatwiać pracę działu finansowego firmy, może ją komplikować.

Dobra bankowość transakcyjna pozwala klientowi samodzielnie, bez kontaktu z bankiem i doradcą, administrować ustawieniami systemu, począwszy od wyglądu i zawartości pulpitu, poprzez system uprawnień do dostępu i akceptowania transakcji, aż po zakup nowych usług za pomocą prostych wniosków elektronicznych.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko