#RZECZoBIZNESIE: Jacek Falkiewicz: Internet rzeczy to już nie science fiction

Według naszego raportu, w 2021 r. z 28 miliardów wszystkich subskrypcji aż 16 miliardów to będą połączenia internetu rzeczy - mówi Jacek Falkiewicz, dyrektorem ds. sprzedaży w firmie Ericsson w Polsce.

Aktualizacja: 09.09.2016 16:02 Publikacja: 09.09.2016 15:29

#RZECZoBIZNESIE: Jacek Falkiewicz: Internet rzeczy to już nie science fiction

Foto: Rzeczpospolita

Jak operatorzy komórkowi mogą skutecznie zatrzymać przy sobie klientów? Jak zdobyć sobie lojalność konsumentów w świecie stale rozwijających się technologii?

- Nasza firma opublikowała niedawno interesujące badania dotyczące lojalności użytkowników sieci komórkowych. Z badań, które robiliśmy na 14 rynkach światowych, wynika, że jakość usług transmisji danych jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na lojalność użytkowników – podkreśla Jacek Falkiewicz.

Jakość dźwięku podczas rozmów, do których w końcu w pierwotnym założeniu miał przede wszystkim służyć telefon komórkowy, spadła w ujęciu globalnym na trzecie miejsce. W Polsce z kolei najważniejsze dla klientów biorących udział w badaniu okazały się czynniki nietechnologiczne, jak obsługa klienta i infolinia oraz pierwsze wrażenie, jakie operator wywiera na kliencie. Jakość transmisji danych jest u nas na trzecim miejscu, głos zaś – na szóstym.

Jacek Falkiewicz tłumaczy, dlaczego dla użytkowników tak duże znaczenie ma dzisiaj właśnie poziom transmisji danych. – Tu chodzi o jakość aplikacji działających na smartfonach. Czy ktoś jest w stanie szybko ściągnąć sobie stronę internetową na telefon, czy jest w stanie nawiązać szybki kontakt przez Facebooka ze swoimi przyjaciółmi – mówi.

Coraz częściej mówi się dziś o transmisji danych w ramach internetu rzeczy. Czy jest to przyszłość sieci telekomunikacyjnych? – Według naszego raportu, w 2021 r. z 28 miliardów wszystkich subskrypcji aż 16 miliardów to będą połączenia IoT – prognozuje Falkiewicz.

- Co to w ogóle jest ten internet rzeczy? To generalnie może być wszystko, co nie jest połączeniem między ludźmi i smartfonami. Czyli są to połączenia takie jak liczniki energii elektrycznej czy połączenia z czujników z pacjenta, którego zdalnie chcemy monitorować. To są również bardziej zaawansowane aplikacje, jak samoprowadzące się samochody – wyjaśnia.

Ostatnio nowinką technologiczną jest również sieć 5G. – Nawiązaliśmy szeroką współpracę wokół 5G z operatorami i innymi firmami, prowadziliśmy już próbne testy nie tylko dotyczące technologii transmisji danych, ale też tego, jak ta transmisja będzie wykorzystywana w przyszłości do aplikacji z obszaru internetu rzeczy – mówi Falkiewicz.

Jak operatorzy komórkowi mogą skutecznie zatrzymać przy sobie klientów? Jak zdobyć sobie lojalność konsumentów w świecie stale rozwijających się technologii?

- Nasza firma opublikowała niedawno interesujące badania dotyczące lojalności użytkowników sieci komórkowych. Z badań, które robiliśmy na 14 rynkach światowych, wynika, że jakość usług transmisji danych jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na lojalność użytkowników – podkreśla Jacek Falkiewicz.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko