fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Niemieckie biuro podróży VÖ Travel bankrutem

materiały informacyjne
Niemiecki touroperator specjalizujący się w organizowaniu wycieczek do Turcji ogłosił upadłość. Jedną z przyczyn bankructwa były trudności na rynku tureckim, spowodowane ostatnimi wydarzeniami politycznymi

VÖ Travel powstał dwa lata temu. Jego założycielem i szefem był Vural Öger, znany niemiecki menedżer turystyki tureckiego pochodzenia. Doświadczenie Ögera było wielokrotnie podkreślane przez lokalne media, spekulowano nawet, że może być on kolejnym ministrem turystyki w Turcji.

Obecnie za granicą przebywa około 200 klientów touroperatora. Firma, która niewypłacalność ogłosiła 29 grudnia, nie tylko nie przyjmuje zgłoszeń na kolejne wyjazdy, lecz także nie zrealizuje tych wcześniej wykupionych. O ile pieniądze turystów są zabezpieczone dzięki gwarancji wykupionej w firmie ubezpieczeniowej Zurich Versicherung, to już agenci mogą mieć problem z odzyskaniem należnej im prowizji. Jeśli nie zawarli oddzielnego ubezpieczenia gwarantującego wypłatę wynagrodzenia, będą mogli domagać się go dopiero od syndyka masy upadłości touroperatora.

Niemieckie media, w tym serwis touristik-aktuell.de, wskazują na różne przyczyny upadku VÖ Travel, choć niewątpliwie duże znaczenie miało jego skupienie się na Turcji. Po pierwsze - sprzedaż tego kierunku nie była w ostatnim czasie najlepsza. Po drugie - rosyjski touroperator Tez Tour nie zapłacił Ögerowi za pokoje wynajęte w jego sieci hoteli Majesty.

 

Wśród przyczyn upadku touroperatora wskazuje się też słabe zarządzanie firmą i złe relacje organizatora z agentami turystycznymi.

Prawdopodobnie z rynku zniknie również należąca do Ögera agencja turystyki przyjazdowej Holiday Plan, która wcześniej przez wiele lat obsługiwała między innymi klientów Thomasa Cooka.

Bankructwo VÖ Travel to rysa na wizerunku Vurala Ögera, który chciał udowodnić, że na Turcji zna się jak nikt inny, a klientów może wysyłać do swojego kraju w każdej sytuacji. Menedżerowi nie udało się nawet zbliżyć do zapowiadanej liczby 100 tysięcy klientów rocznie. Osoby związane z nim blisko mówią, że sprzedał zaledwie 15 tysięcy pakietów wakacyjnych.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA