fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Francuzi wolą zostać w domach

AFP
Ataki terrorystyczne i moda na kupowanie pojedynczych usług turystycznych spowodowały spadek sprzedaży u francuskich agentów turystycznych

Selectour Afat, francuska sieć agencji turystycznych zrzeszająca ponad 1200 punktów sprzedaży, podsumowała pierwsze dziesięć miesięcy tego roku w czasie szóstego dorocznego kongresu, który odbył się w początkach grudnia w Stambule.

Według informacji podanych przez portal lechotouristique.com skumulowany wynik sprzedaży dla całej sieci za okres od stycznia do października tego roku był niższy od zeszłorocznego o 1,5 procent. Tendencja spadkowa widoczna jest także u największych obecnych na francuskim rynku touroperatorów. TUI Group, podsumowując rok finansowy 2014/2015, tłumaczyło, że słabsze wyniki regionu zachodniego, do którego należy Francja, spowodowane były małym zainteresowaniem Francuzów wyjazdami do krajów Afryki Północnej.

Statystyki Selectour Afat pokazują, że największe spadki dotyczyły właśnie oferty zorganizowanej. Produkty touroperatorów i rejsy wycieczkowe sprzedawały się gorzej o 3,65 procent. Gorzej sprzedawały się też przeloty (-1,1 procent). Wystawiono też mniej biletów lotniczych (-3,5 procent). Jednocześnie sieć zanotowała 3,8 procent wzrostu w grupie rezerwacji usług hotelowych, co tłumaczone jest rosnącym trendem do kupowania usług „rozpakietowanych".

Prezes sieci Dominique Beljanski zwraca uwagę, że sprzedaż w samym listopadzie, już po atakach terrorystycznych w Paryżu, także nie była zadowalająca.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA