fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

TUI kończy rok z miliardem euro

Bloomberg
Ponad miliard euro zysku operacyjnego – taki wynik, mimo trudnej sytuacji geopolitycznej na świecie, ogłosiła grupa TUI

Zysk operacyjny (przed opodatkowaniem) wzrósł o 22,9 procent, do 1,07 miliarda euro, czyli więcej niż zakładano w prognozach. Lepszy wynik zanotowano też po stronie przychodów, które były wyższe o 8 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosły 20,01 miliarda euro. – Mimo trudnej sytuacji geopolitycznej, dzięki wsparciu 76 tysięcy naszych pracowników w 130 krajach i strategii wdrożonej po fuzji, udało nam się wypracować zysk – mówi prezes TUI Group Fritz Joussen.

Dodaje, że czynnikiem pozytywnie wpływającym na wynik finansowy firmy było wprowadzenie w życie zintegrowanego modelu prowadzenia biznesu i nowych struktur w firmie. – Podążamy w dobrym kierunku. Jestem pewien, że nasza grupa nadal będzie się rozwijała – komentuje podsumowanie minionego roku Joussen.

Dobre wyniki przedsiębiorstwo zawdzięcza przede wszystkim rezultatom sprzedaży w krajach Europy Północnej, ale także w sektorze hoteli i resortów oraz rejsów wycieczkowych. Region północny, obejmujący Wielką Brytanię, Irlandię, kraje skandynawskie, Kanadę i Rosję, skorzystał na dużym popycie w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Tamtejsi klienci chętnie podróżowali mimo zamachu na plaży w Susie. Wyniki regionu centralnego, do którego poza Polską należą Niemcy, Austria i Szwajcaria, obciążyła specyficzna sytuacja na rynku niemieckim, spowodowana dużą konkurencją i inwestycjami. Z kolei region zachodni z Francją i krajami Beneluksu ucierpiał z powodu małej sprzedaży ofert do Afryki Północnej na rynku francuskim. Nie bez wpływu na wynik pozostały koszty zmiany wizerunku firmy w Holandii.

W dziale hotelowym najlepsze rezultaty osiągnęły marki RIU i Robinson, a w grupie rejsów wycieczkowych zanotowano wzrost zysku o 70,8 milionów euro.

Zarząd i rada nadzorcza TUI Group zaproponowały wypłacenie akcjonariuszom dywidendy w wysokości 0,56 euro za akcję. Na bieżący rok finansowy (2015/2016) firma zakłada wzrost zysku operacyjnego o co najmniej 10 procent, a przychodów przynajmniej o 3 procent.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA