fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Grecja: Chcemy milion Polaków

Leonidas Babanis w sobotę zaprasza miłośników wypoczynku w Grecji na Torwar
Filip Frydrykiewicz
Ponad stu przedstawicieli branży turystycznej z Grecji, Cypru i Polski ma zaprezentować swoją ofertę podczas trzydniowego wydarzenia promocyjnego Grecka Panorama w Warszawie

- Będą wśród nich hotelarze i stowarzyszenia turystyczne, biura podróży, regiony i miasta oraz producenci greckich produktów, jak oliwa czy ser z Krety – wylicza organizator wydarzenia Leonidas Babanis, prezes firmy North Events z Aten. Odbędzie się ono w najbliższy weekend, 11-13 grudnia w Warszawie na Torwarze. – Wybraliśmy przedświąteczny termin, kierując się przeświadczeniem, że jest to najlepszy czas na planowanie wakacji – tak dla polskich touroperatorów, jak i zwykłych obywateli. Impreza będzie bowiem otwarta dla wszystkich – dodaje Babanis. Publiczność ma przyciągnąć możliwość zakupienia wyjazdów do Grecji z katalogów największych biur podróży w kraju. Babinisowi udało się namówić na przygotowanie specjalnych ofert takich organizatorów jak Itaka, Grecos Holiday, Rainbow, TUI, Neckermann, Wezyr, 7islands, Best Reisen i Mouzenidis. – To był warunek uczestniczenia w tej imprezie – specjalne rabaty – przyznaje.

Grecy zatańczą i ugotują

- Właśnie dlatego, że Polacy należą od kilku lat do liderów naszej turystyki przyjazdowej, wpadłem na pomysł, aby zaprezentować mój kraj, organizując nad Wisłą wielką imprezę – tłumaczy Babanis. – Sto stoisk zapełni całą halę Torwaru, czyli dwa tysiące metrów kwadratowych. Prezentację oferty i produktów wzbogacą występy zespołów muzycznych, tańce, pokazy gotowania prowadzone przez znanego restauratora i touroperatora Teo Vafidisa – opowiada Babanis. Podkreśla przy tym, że nie będą to targi sensu stricto czy warsztaty, ale raczej rodzaj prezentacji, okazja do wzajemnego poznania się reprezentantów branży turystycznej z dwóch krajów, co ma ułatwić nawiązanie kontaktów i dalszą współpracę.

Imprezę poprzedziła akcja promocyjna. Polskie biura podróży zobowiązały się wysłać zaproszenia do swoich klientów z Warszawy. Poza tym Grecos Holiday zamieścił 45 reklam w metrze. Babinis zamówił też wrzucenie do skrzynek pocztowych w wybranych dzielnicach stolicy 150 tys. ulotek. Akcję wsparł na Facebooku i na stronie internetowej wydarzenia. – Liczę, że odwiedzi nas co najmniej siedem tysięcy ludzi, tak, jak to miało miejsce za pierwszym razem w Sztokholmie, gdzie w 2014 r. zorganizowaliśmy podobne wydarzenie – zaznacza Babanis. – W tym roku przyszło już na nie 11 tysięcy zwiedzających.

Promocja musi trwać cały rok

Szef North Events liczy, że Grecka Panorama stanie się wydarzeniem dorocznym. Ale na Greckiej Panoramie nie kończą się plany promowania Grecji w Polsce. Babanis zapowiada otwarcie w Warszawie Greckiego Centrum Informacji o Turystyce i Handlu, które ma wystartować w lutym 2016 r. – Jego zadaniem będzie dostarczanie informacji na temat greckiej oferty turystycznej, kulturalnej i biznesowej i pomoc w nawiązywaniu kontaktów, w tym dla biznesu – wyjaśnia Leonidas Babanis.

Poza tym planuje doroczne objazdy promocyjne po 5 - 7 miastach Polski, warsztaty, greckie degustacje nawet raz w miesiącu i inne wydarzenia mające cały czas popularyzowanie Grecji. Współpracuje w tym zakresie z rządem i regionami swojego kraju. Przyznaje, że chce swoimi działaniami wypełnić lukę, pozostawioną przez rządową instytucję, jaką jest Greek National Tourism Organisation (GNTO). Zdaje sobie bowiem sprawę, że GNTO nie ma na razie pieniędzy na otworzenie komórki w Polsce.

– Mam nadzieję, że taka aktywność sprawi, że liczba Polaków odwiedzających mój kraj będzie rosła i w ciągu dwóch, trzech lat sięgnie miliona (w tym roku do Grecji wyjechało z Polski czarterami, według wstępnych szacunków, 550 tysięcy turystów – red.) – liczy Babanis. – Na tle sytuacji w innych krajach Grecja jest bezpiecznym miejscem wypoczynku. To nasz atut – dodaje.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA