fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Grecos: Jesteśmy czempionami

Filip Frydrykiewicz
Prawie 20 procent wzrostu liczby klientów zanotowało w tym roku biuro podróży Grecos Holiday. - To fantastyczny wynik osiągnięty dzięki agentom – mówi prezes Wojciech Skoczyński

Biuro podróży Grecos świętowało zakończenie sezonu na wyspie Kos, dokąd zabrało 150 najlepszych swoich sprzedawców w kraju. Była to już czwarta impreza z cyklu Grecos Adventure. Tym razem organizowana pod hasłem "Olimpijska Wyprawa Mistrzów".

Wspólne wyjazdy służą nie tylko podsumowaniu minionego sezonu i zaprezentowaniu planów i pomysłów na kolejny, ale także integrowaniu się pracowników touroperatora z agentami turystycznymi i tworzeniu atmosfery współpracy. Pomagają w tym konkursy i zmagania w różnych zawodach na powietrzu i nocne zabawy przy muzyce. Tak było i tym razem – impreza trwała od 22 do 25 października na wyspie Kos.

Jesteśmy czempionami

Szefostwo biura podróży nie ukrywało zadowolenia z sezonu, który początkowo, do lipca, zapowiadał się bardzo słabo. Następne miesiące, a szczególnie jego końcówka, przyniosły jednak sprzedaż, dzięki której biuro podróży może pochwalić się sukcesem. Jak podał wiceprezes Grecos Holiday Janusz Śmigielski, firma miała w tym roku 163 tysiące klientów, czyli o 19,7 procent więcej niż rok wcześniej. Jego zdaniem przychody spółki rosły z nie mniejszą dynamiką.

- Jesteśmy liderami w Grecji, jesteśmy czempionami - mówił zgromadzonym w sali konferencyjnej hotelu Kipriotis Panorama agentom prezes Wojciech Skoczyński, nawiązując do "olimpijskiego" tematu konferencji i do informacji podanej wcześniej przez biuro podróży Itaka, że wysłała ona w tym roku do Grecji 159 tysięcy turystów ("Itaka: Grecję mamy prawie wyłącznie na wyłączność"). W rozmowie z Turystyką.rp.pl Skoczyński zapewnił, że do liczby 163 tysięcy nie są wliczeni klienci, którzy (5,5 tysiąca) wyjechali z Grecosem na Majorkę, czyli na jedyną nie grecką wyspę w ofercie tego touroperatora.

Warto być specjalistą od Grecji

- Rok temu mówiliśmy wam, że warto postawić na Grecję, bo ten kierunek będzie rósł – podkreślał Śmigielski. - Prognozowaliśmy, że Grecja osiągnie 37 procent udziału w polskim rynku wyjazdów zorganizowanych, i tak się stało.

Według wyliczeń przygotowanych dla Grecos Holiday przez Instytut Badań Rynku Turystycznego Traveldata, w zeszłym roku do Grecji wyjechało na wakacje 34 procent klientów biur podróży, a w tym roku było to prawdopodobnie 37 procent.

Grecos przewiduje, że w przyszłym sezonie może to być nawet 40 procent. - Turyści będą kupować Grecję, warto być specjalistą od tego kierunku – zachęcał sprzedawców Śmigielski. I wymieniał zalety tego kierunku, który jego zdaniem jest bezpieczny (wolny od terroryzmu), jest alternatywą dla zatłoczonych i drogich polskich plaż nad Bałtykiem, a do tego jest stosunkowo niedrogi, na tle kosztów wypoczywania w Hiszpanii czy we Włoszech.

Grecos dał radę na Kosie

Za szczególne osiągnięcie minionego sezonu prezes Grecos Holiday Wojciech Skoczyński uznał pozycję swojej firmy na Kosie. Wiosną tego roku, przez kryzys wywołany napływem uchodźców, rezerwacje na Kos spadły o 70 – 80 procent. Nawet kiedy uchodźców odesłano na kontynent, wyspa nadal była postrzegana jako opanowana przez imigrantów. Kiedy inni touroperatorzy – wyjaśniał Skoczyński – ograniczali swoje plany, co do tego kierunku, Grecos wytrwał przy zaplanowanych liczbach zarezerwowanych miejsc w hotelach. Pomógł też władzom wyspy zorganizować podróż studyjną dla dziennikarzy i agentów turystycznych, żeby przekonali się, że na wyspie nie ma już problemu uchodźców (zobacz też "Kos wolny od uchodźców"). W efekcie sezon na Kos był udany, ruch turystyczny był mniejszy zaledwie o 15 procent. A chociaż z Polski przyjechało o 30 procent mniej turystów, Grecosowi udało się przywieźć tu tylu samo klientów, co rok wcześniej. - To fantastyczny wynik. Pokazuje jaką rolę odgrywają agenci w decyzjach wakacyjnych polskich turystów – podkreślał Skoczyński.

Podsumowanie posłużyło także przyznaniu się do pewnych słabości. Jak mówił Filip Poniedziałek, kierownik Biura Obsługi Agencyjnej, mimo wzmocnienia kadrowego jego działu, gwałtowny wzrost liczby zapytań od agentów, o 63 procent, spowodował, że kontakt z firmą bywał utrudniony. Jak zapowiedział, przed nowym sezonem BOA będzie jeszcze liczniejszy, a co za tym idzie kontakt z nim będzie łatwiejszy. Grecos zamierza też uruchomić program szkoleń konsultantów, usprawnić system rezerwacyjny i wprowadzić nowy system contact center. Na razie utworzono stanowisko zastępcy kierownika działu i awansowano na nie Agatę Kazimierzowską.

Motywowanie agentów

Nowy jest też w Grecosie dyrektor sprzedaży. Został nim Mikołaj Dziubalski ("Mikołaj Dziubalski dyrektorem sprzedaży w Grecosie"). Dziubalski zapowiedział cały szereg usprawnień i ujednolicenie procedur w kontaktach z agentami. Wymienił: częstsze wizyty regionalnych kierowników sprzedaży u agentów, indywidualne plany sprzedaży dla nich, kategoryzowanie biur agencyjnych, plany motywacyjne dla sprzedawców, wprowadzenie standardów obsługi klienta, akademię Grecosa w postaci platformy e-larningowej, z której agenci będą mogli czerpać wiedzę, e-sklep z katalogami (każdy sam zamówi sobie potrzebną liczbę, a dostarczy mu je kurier), spisanie zasad współpracy w jednym podręczniku, do którego będzie można zaglądać w razie pytań i wątpliwości. Za istotne uznał też „poszerzenie systemu IT", głównie wdrożenie najnowszego CRM-u i nowych funkcji umożliwiających analizowanie sprzedaży. Dziubalski zapowiedział też, że Grecos będzie teraz więcej promował się lokalnie. - Stąd oczekujemy waszych pomysłów, najlepsze rozpowszechnimy w innych częściach kraju – zachęcał.

„Więcej Grecji w Grecji", czyli kluby Opa, Active Grecos by Ewa Chodakowska, Cypr jako nowy kierunek – o nowościach Grecos Holiday na kolejny sezon już wkrótce w następnej relacji z Grecos Adventure.

Podczas Grecos Adventures, biuro podróży dziękowało swoim partnerom i wyróżniało najlepszych.

NAJLEPSZY AGENT 2016

kategoria: sprzedaż

5. Okno na Świat (Warszawa)

4. Happy Travel (Gdynia)

3. Travel Market (Kraków)

2. 24 Holiday (Białystok)

1. Happy Holiday( Poznań)

kategoria: dynamika sprzedaży

3. Mrówka Travel (Kępno)

2. Jagiellonia Podróże (Kraków)

1. Beduin (Kłodawa – Gorzów Wlkp. )

DEBIUT ROKU 2016

1. Partner BPO (Dąbrowa Górnicza)

NAJLEPSZY WYNIK W SPRZEDAŻY WYLOTÓW WRZESIEŃ - PAŹDZIERNIK 2016

1. Fly Back (Wrocław)

NAJLEPSZY AUTORYZOWANY AGENT 2016

kategoria: sprzedaż

3. Ecco Wakacje (Gdynia) i Kiwi Travel (Luboń)

2. Holiday Box (Leszno)

1. Sun Way Travel (Słupsk)

NAJLEPSZY AUTORYZOWANY AGENT 2016,

kategoria: dynamika sprzedaży

3. Holiday Link (Grudziądz)

2. Maj Travel (Łódź)

1. Exotico (Kościerzyna)

NAJLEPSZA SIEĆ SPRZEDAŻY 2016

My Travel

Wyróżnienia dla najlepszych, których sprzedaż jest poza konkurencją - od lat najwięksi i strategiczni partnerzy:

Travelplanet.pl

Wakacje.pl

NAJLEPSZY AGENT E-COMMERCE 2016

Fly.pl (Warszawa)

Greckie wyróżnienia za najlepszą sprzedaż wyjazdów na Kos

"The Best Kos Lovers" od Stowarzyszenia Hotelarzy i Destination One

Wakacje.pl

Travelplanet.pl

Happy Holiday

Fly.pl

Holiday Box

24 Holiday

Good Luck

Okno na świat

Sun Way Travel

Fostertravel.pl

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA