fbTrack

Biura podróży

Rainbow pozbywa się Tours

Materiały
Nowe logo, nowy adres w internecie, nowy wygląd dokumentów i materiałów marketingowych, a nawet... nowa nazwa – biuro podróży Rainbow Tours upraszcza i odświeża markę

- Chcieliśmy odświeżyć naszą markę. Unowocześnić i zbliżyć do młodszych klientów, pokazać, że mimo długiej, 25-leniej historii, jesteśmy firmą nowoczesną – tak prezes biura podróży Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński tłumaczy zmianę, jaką w najbliższych miesiącach przejdzie jego firma. Jej oficjalne ogłoszenie nastąpi we wtorek.

Touroperator przygotował szereg działań. Chyba najdalej idącym jest skrócenie nazwy – odcina z niej drugi człon „Tours'" (ang. wycieczki) i zostawia samo Rainbow (ang. tęcza). - Nasza dotychczasowa nazwa nie ułatwiała nam codziennej komunikacji. Była długa, obco brzmiąca, trudna do wymówienia i napisania – wyjaśnia Baszczyński. – I tak wszyscy zawsze mówili Rainbow - dodaje.

Jednocześnie touroperator zamówił nowy logotyp i krój czcionki do wszelkich materiałów pisanych, marketingowych. Nowe logo to po prostu pulchna, okrągła, żółta litera R, a obok niej napis podobnie krągłymi literami "Rainbow", nie odbiegający zbytnio od poprzedniego. – Jest wesołe, wakacyjne, sympatyczne – wymienia cechy żółtego "R" rzecznik biura podróży Radomir Świderski. – Ma budzić przyjemne skojarzenia. Erka jest też wygodna, bo  można wpisywać w nią różne elementy, na przykład zdjęcia, co będziemy wykorzystywać w materiałach reklamowych.

- Z trzech wzorów zaproponowanych przez łódzką agencję specjalizującą się w projektowaniu logotypów, ten nasi pracownicy zaakceptowali niemal jednogłośnie – zdradza Świderski.

Nowe logo ma się znaleźć na okładkach katalogów, które w drugiej połowie października trafią do sprzedawców. Będzie też obecne na wszelkich materiałach reklamowych i dokumentach, na autobusach wożących turystów na wycieczki objazdowe, a także na strojach pracowników – sprzedawców, pilotów, rezydentów i animatorów. Będą nim oklejone punkty sprzedaży własnej i franczyzobiorców, zostaną w nie wyposażeni agenci turystyczni współpracujący z organizatorem. – Mamy nadzieję, że do rozpoczęcia nowego sezonu stare logo będzie już wymienione i będzie już rozpoznawalne – mówi Baszczyński.

Ogłoszenie wprowadzenia nowej estetyki specjalnie połączono z rozpoczęciem sprzedaży oferty na nowy sezon. Będzie je można zobaczyć już w materiałach reklamowych, które ukażą się jednocześnie z rozpoczęciem kampanii promocyjnej.

Rainbow Tours kupiło też domenę r.pl, która ma ułatwić odszukiwanie jego ofert w internecie. Stara nazwa, która zresztą nadal będzie funkcjonować, to rainbowtours.pl.

Odświeżenie wizerunku Rainbowa nie jest tanie - będzie kosztowało „sporo ponad milion złotych". – Zważywszy, że nowe logo posłuży nam kilkanaście lat i, mamy nadzieję, przyciągnie uwagę nowych, młodych ludzi, którzy zostaną naszymi klientami, to nie jest to wygórowana suma – mówi prezes Grzegorz Baszczyński.

Źródło: turystyka.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL