fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Neckermann sprzedaje wycieczki w warszawskim Blue City

Żółtą wstęgę - w kolorze neckermannowskiego serca - przeciął prezes Maciej Nykiel
Filip
Piąte w tym roku, a 20 w ogóle, własne biuro sprzedaży otworzył dzisiaj Neckermann. Nowy lokal mieści się w warszawskim centrum handlowym Blue City

Prezes biura podróży Maciej Nykiel przeciął symboliczną wstęgę w obecności współpracowników, pracowników nowego biura i dziennikarzy. Był tort, wino musujące i owoce.

Nykiel zachwalał Blue City jako jedno z czterech najważniejszych centrów handlowych w kraju, wyróżniające się sklepem Ikea, kinem Helios (obraz 4K) i największym fitnessem w Polsce.

Lokal Neckermanna liczy 69 metrów kwadratowych. Zatrudnione są tu trzy osoby, przeniesione z innych punktów, żeby na starcie klientów obsługiwali doświadczeni sprzedawcy. Jeśli będzie trzeba, będzie można dodać jeszcze dwóch pracowników. Na tej samej kondygnacji (-1) mieszczą się też biura trzech innych touroperatorów, a w sumie w Blue City są ich cztery i jedno sieci agencyjnej.

Biuro w Blue City jest piątym sklepem touroperatora otwartym w tym roku, ale nie ostatnim. Wcześniej Neckermann otworzył cztery własne salony – w Kaliszu przy ul. Złotej 1, w Sieradzu w Galerii Sieradzkiej, w Poznaniu w centrum handlowym Stary Browar i w Warszawie przy ul. Półwiejskiej 42. Przygotowuje otwarcie kolejnych pięciu lokali. Prezes nie chciał jednak ujawnić ich adresów.

Nykiel nie ukrywa natomiast, że chciałbym mieć biura własne w każdym ważniejszym centrum handlowym w kraju (warunek: długie godziny otwarcia). Zgłosił w wielu z nich swoje zainteresowanie przejęcia lokalu, gdyby któryś się zwolnił lub gdyby powstał dodatkowy poprzez podział jakiegoś większego. Jest też zainteresowany lokalami przy głównych ulicach handlowych i przy placach w większych miastach. Pytany, ile sklepów chciałby jeszcze otworzyć, odpowiada, że "nie ma liczby końcowej".

Kiedy przyszedłem do Neckermanna (maj zeszłego roku - red.) miał on tysiąc punktów sprzedaży, wszystkich razem. Niemal podwoiłem tę liczbę. Mamy teraz 1800 agentów, 65 agentów współpracujących z nami na zasadach tzw. omnichannel, 21 franczyzobiorców i 20 salonów własnych. 60 procent sprzedaży przechodzi przez ręce agentów, a 40 procent przez własne kanały dystrybucji - wyjaśnia.

I dodaje, że jego firma jest lojalna wobec agentów turystycznych, bo kiedy otwiera własny salon, nie zabiera umowy agentowi w tym samym centrum handlowym. - W ogóle nie stawiamy agentom żadnych warunków, nie narzucamy limitów, nie każemy wpłacać depozytów, nie stosujemy kar - podkreśla.

Otwarcie biura było okazją do podsumowania sprzedaży w Neckermannie. - Lipiec wyprzedał się fantastycznie, podobnie niewiele ofert zostało na pierwsze trzy tygodnie sierpnia. Ale na koniec miesiąca, na wrzesień i na październik dostępna jest jeszcze pełna oferta, można wybierać w kierunkach i hotelach – mówi Nykiel. Popyt był tak obiecujący, że Neckermann na początku lipca dokupił u innych touroperatorów i w GTS-ie (firmie oferującej mniejszym biurom podróży miejsca w czarterach) kilkaset miejsc w samolotach do Bułgarii. A na drugą połowę października dodał jedną rotację samolotu na Kretę.

Dokąd najchętniej podróżują w tym roku klienci Neckermanna? - Na pierwszym miejscu jest Grecja, a za nią Bułgaria, Turcja i Majorka – wymienia prezes.

Nykiel jest też zadowolony ze sprzedaży imprez narciarskich na zimę. - W terminie ferii zimowych, świąt Bożego Narodzenia i sylwestra zarezerwowanych jest już 50 procent ofert – opowiada. - Dziewięć dni temu rozpoczęliśmy też sprzedaż przyszłorocznych wakacji. W systemach rezerwacyjnych są już dostępne wszystkie kierunki i jakieś 80 procent hoteli. Jestem zachwycony poziomem sprzedaży. Najchętniej rezerwowane są Kreta, Warna, Burgas, Majorka, Antalya i Chorwacja. Ta ostatnia w ramach dojazdu własnego - wyjaśnia.

Jak podsumowuje, rok obrachunkowy, który w jego firmie kończy się we wrześniu, przyniesie Neckermannowi „lekki" wzrost liczby klientów i przychodu, za to dużą poprawę rentowności (zeszły rok biuro zamknęło stratą wielkości 12,3 miliona złotych, przy 203,5 miliona przychodu), wynikającą między innymi ze zmniejszenia kosztów funkcjonowania firmy.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA