fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Samorząd uczy branżę, czym jest cyfryzacja

Pixabay
Niemiecki Związek Turystyczny powołał komisję do spraw cyfryzacji. Jej zadaniem będzie tłumaczenie przedsiębiorcom zasad rządzących internetem

Niemiecki Związek Turystyczny DRV (Der Deutsche ReiseVerband) chce za pośrednictwem utworzonej właśnie komisji ds. cyfryzacji wspierać branżę w praktycznym wykorzystaniu internetu w biznesie. Zdaniem samorządu nie wszyscy przedsiębiorcy w pełni wykorzystują bowiem możliwości, jakie daje im działalność on-line. Podczas gdy jedni stworzyli w swoich firmach oddzielne komórki zajmujące się promocją i sprzedażą w sieci, inni praktycznie nie korzystają z sieci. Zazwyczaj dlatego, że nie umieją się za to zabrać.

DRV chce przede wszystkim stawiać na wymianę doświadczeń z firmami, które nie działają w branży turystycznej, i korzystać z ich wiedzy. Dlatego też w posiedzeniach komisji regularnie mają zasiadać przedstawiciele Google'a i Amazona.

– Branża turystyczna musi mierzyć się z konkurencją ze strony globalnych graczy internetowych i jednocześnie nadążać za szybko postępującym rozwojem cyfrowym. Dlatego tak ważne jest bycie otwartym na nowe pomysły i postrzeganie digitalizacji jako szansy na szybszą i lepszą obsługę klienta – mówi Dirk Föste, przewodniczący komisji. Jednym z narzędzi komunikacji komisji z członkami DRV jest powstały niedawno blog - "Podróże 4.0".

Föste tłumaczy, że do zadań nowego ciała będzie należało "odczarowanie" cyfryzacji i pokazanie, jak z niej korzystać. Jak opisuje, ważne jest też określenie ram gospodarczo-politycznych dla branży turystycznej w tym kontekście. Dzięki temu możliwe będzie wzmocnienie konkurencyjności firm z segmentu w perspektywie długoterminowej.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA