fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Rainbow: Polskie Strefy motorem napędzającym sprzedaż

Filip Frydrykiewicz
Biuro podróży Rainbow podsumowało sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Wzrost w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku wyniósł 40,8 procent

- Ten wynik zaskoczył nawet nas samych - przyznaje rzecznik touroperatora Radomir Świderski.

Rainbow sprzedał do 15 stycznia na okres od kwietnia do października tego roku 72103 imprez turystycznych.Rok temu o tej porze miał na koncie 51196 rezerwacji. To oznacza, że sprzedaż wzrosła o 40,8 procent.

Najwięcej wyjazdów sprzedano do Grecji - na Zakintos, Korfu, Kretę i Rodos. Inne kierunki które wybierali klienci biura podróży to Cypr Północny, Czarnogóra, Chorwacja, Hiszpania kontynentalna (Costa Brava, Costa del Sol), Portugalia, Bułgaria i Wyspy Kanaryjskie. - Motorem dodatkowo napędzającym sprzedaż wakacji w Grecji i Chorwacji są nasze Polskie Strefy - mówi wiceprezes biura podróży Remigiusz Talarek. - To był strzał w dziesiątkę ("Rainbow: Polskie Strefy to wakacje plus").

Świderski zauważa z kolei, że w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych kierunków znalazły się dwa egipskie - Hurghada i Marsa Alam. - Tym bardziej nas to cieszy, że generalnie widać, że turyści wybierają na wakacje miejsca oceniane jako bezpieczne. Najwyraźniej coraz częściej zaliczają do tej grupy kurorty egipskie. Dawniej wypoczynek w Egipcie był bardzo popularny, ze względu na dobrą relację ceny do jakości. Teraz odżywa zainteresowanie tym krajem, skoro nie ma doniesień, które by odstraszały od niego - wyjaśnia. - To co nas najbardziej cieszy, to to, że Egipt sprzedaje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Wcześniej miał opinię kierunku, do którego wyjazd wystarczy zarezerwować kilka dni wcześniej, bo zawsze się tam coś znajdzie. W tym roku podaż ofert na tym kierunku nie jest jednak tak duża, żeby można było sobie na to pozwolić.

Świderski wyjaśnia, że również dynamika wzrostu wycieczek objazdowych jest duża. - Rainbow znany jest z tego produktu. Mamy swoich stałych klientów. Oni wiedzą, że wcześniejsza rezerwacja oznacza niższą cenę i możliwość zajęcia lepszego miejsca w autokarze, bo obowiązuje zasada "kto pierwszy ten lepszy". To są zorganizowani turyści, wiedzący czego chcą - mówi.

- Reasumując, oceniamy dotychczasową sprzedaż jako bardzo, bardzo dobrą i rokującą cały udany sezon - kończy Świderski.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA