Bezpieczeństwo

Biuro podróży zapłaci za nieprzewidziane koszty urlopu

Adobe Stock
Dobra wiadomość dla klientów biur podróży. Od 1 lipca 2018 r. wchodzą w życie przepisy ustawy o imprezach turystycznych. Ochronią one turystów przed kosztami urlopu, których nie można było wcześniej uniknąć ani przewidzieć.

Konsumenci mają być informowani o dokładnych warunkach kupowanej wycieczki jeszcze przed podpisaniem umowy. Kontrakty mają być czytelne i zrozumiałe. Organizatorzy będą musieli zadbać o przyjazny język a nawet o rozmiar czcionki. Uszczegółowienie zapisów pozwoli na ewentualne roszczenia ze strony klienta w razie nieoczekiwanych zdarzeń.

Oznacza to, że jeśli organizator nie zawrze w umowie informacji np. o odpłatnych leżakach, czy nie wyjaśni dokładnie, co zawiera się w ofercie all inclusive, pokryje koszty niedopatrzenia.

Ustawa umożliwia konsumentom zawierającym umowę poza lokalem odstąpienie od umowy. Klient ma na to 14 dni i nie musi tłumaczyć się z podjętej decyzji. Zrezygnowanie z wyjazdu będzie możliwe również, gdy cena wycieczki wzrośnie powyżej 8 proc.

Również regulacje dotyczące reklamacji ulegną zmianie na korzyść turystów. Już nie 30 dni, a 3 lata będzie miał niezadowolony z wyjazdu klient biura podróży na przedstawienie roszczeń.

Przepisy nie odnoszą się do wycieczek trwających krócej niż 24 godziny. Wyjątkiem są obejmujące nocleg wycieczki jednodniowe.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL