Dzisiaj Krajowy Rejestr Sądowy wpisał podwyższenie kapitału zakładowego Santander Banku Polska (SBP) w związku z podziałem Deutsche Bank Polska (DBP). Oznacza to, że wydzielona cześć DBP została prawnie włączona do SBP. Dziś rozpocznie się proces włączenia operacyjnego, czyli przeniesienia produktów klientów detalicznych, private banking i biznesowych do systemów SBP.
Rejestracja w KRS finalizuje formalny etap włączenia, który rozpoczął się już w grudniu 2017 r. Do SBP dołączy prawie 400 tys. klientów detalicznych, private banking oraz biznesowych, włączone zostanie także 113 placówek (dołączy też 1,7 tys. pracowników).
SBP wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki wydzielonej części DBP, przejmując bankowość detaliczną, w tym private banking, business banking obejmujący małe i średnie przedsiębiorstwa, a także sieć placówek, agentów, pośredników i partnerów oraz dom maklerski DB Securities, który zmieni nazwę na Santander Securities. Transakcja nie dotyczy bankowości inwestycyjnej i korporacyjnej oraz globalnej bankowosci transakcyjnej DBP, a także portfela walutowych produktów kredytowych, zabezpieczonych hipoteką, które nadal będą obsługiwane przez DBP. Ich bezpłatna spłata będzie jednak możliwa z rachunków przeniesionych do SBP.
Co to wszystko oznacza dla klientów DBP?
Wszystkie umowy zawarte z klientami pozostają w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmienią się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN, a także oprocentowanie zawartych lokat i kredytów. Po migracji danych klienci wydzielonej części DBP będą mogli korzystać z systemów bankowości elektronicznej Santandera. Aktywacja dostępu do usług bankowości internetowej będzie możliwa za pośrednictwem dotychczasowej usługi bankowości elektronicznej DBP.