Utrudnienia w Santanderze i Deutsche Banku

Santander Bank Polska dostał dziś wpis do KRS i zgodnie z planem w weekend przejmie wydzieloną część detaliczną Deutsche Banku Polska. Klienci muszą się liczyć z utrudnieniami.

Publikacja: 09.11.2018 11:29

Utrudnienia w Santanderze i Deutsche Banku

Foto: Bloomberg

Dzisiaj Krajowy Rejestr Sądowy wpisał podwyższenie kapitału zakładowego Santander Banku Polska (SBP) w związku z podziałem Deutsche Bank Polska (DBP). Oznacza to, że wydzielona cześć DBP została prawnie włączona do SBP. Dziś rozpocznie się proces włączenia operacyjnego, czyli przeniesienia produktów klientów detalicznych, private banking i biznesowych do systemów SBP.

Rejestracja w KRS finalizuje formalny etap włączenia, który rozpoczął się już w grudniu 2017 r. Do SBP dołączy prawie 400 tys. klientów detalicznych, private banking oraz biznesowych, włączone zostanie także 113 placówek (dołączy też 1,7 tys. pracowników).

SBP wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki wydzielonej części DBP, przejmując bankowość detaliczną, w tym private banking, business banking obejmujący małe i średnie przedsiębiorstwa, a także sieć placówek, agentów, pośredników i partnerów oraz dom maklerski DB Securities, który zmieni nazwę na Santander Securities. Transakcja nie dotyczy bankowości inwestycyjnej i korporacyjnej oraz globalnej bankowosci transakcyjnej DBP, a także portfela walutowych produktów kredytowych, zabezpieczonych hipoteką, które nadal będą obsługiwane przez DBP. Ich bezpłatna spłata będzie jednak możliwa z rachunków przeniesionych do SBP.

Co to wszystko oznacza dla klientów DBP?

Wszystkie umowy zawarte z klientami pozostają w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmienią się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN, a także oprocentowanie zawartych lokat i kredytów. Po migracji danych klienci wydzielonej części DBP będą mogli korzystać z systemów bankowości elektronicznej Santandera. Aktywacja dostępu do usług bankowości internetowej będzie możliwa za pośrednictwem dotychczasowej usługi bankowości elektronicznej DBP.

Cała transakcja i prace techniczne będą się wiązać z utrudnieniami.

Dziś banki rozpoczynają pracę nad przeniesieniem danych. Dla klientów wydzielonej części DBP oznacza to, że dziś (piątek, 9 listopada) dotychczasowe oddziały DBP zostaną zamknięte o godzinie 15.00, a o godzinie 18:00 nastąpi wyłączenie systemu db easyNET/db powerNET. Warunkiem realizacji przelewów zewnętrznych w usługach bankowości elektronicznej w tym dniu będzie zlecenie ich do godz. 15:00. W weekend 10-11 listopada 2018 r. nie będzie dostępu do usług bankowości elektronicznej DBP. Jednak w tych dniach klienci będą mogli swobodnie płacić kartami i korzystać z bankomatów. Z kolei od 12 listopada (poniedziałek) nie będzie możliwości realizacji transakcji w db easyNET/db powerNet. Natomiast od tego momentu klienci wydzielonej części DBP będą mogli samodzielnie przenieść się z usługi db easyNET/db powerNET do bankowości internetowej i mobilnej SBP. Dyspozycje będzie można złożyć od razu po pierwszym zalogowaniu (np. przelewy).

Oddziały Deutsche Banku Polska będą otwarte pod szyldem Santander Bank Polska.

Co z klientami Santander Banku Polska?

Dla nich transakcja i połączenie obu banków oznacza, że od dzisiaj (piątek, 9 listopada) od godziny 20.00 do 11 listopada (niedziela) do godziny 20.00 nie będzie możliwości korzystania z iBiznes24. W sobotę, 10 listopada, od 0.00 do 7.30 bankowość internetowa Santander Internet, MiniFirma oraz Moja Firma Plus będą niedostępne. Od godziny 7.30 do 23.59 w bankowości internetowej klienci będą mogli sprawdzić saldo i historię swoich produktów. W niedzielę, 11 listopada w godzinach 0.00-20.00 bankowość internetowa będzie niedostępna. Aplikacja Santander mobile nie będzie działać od soboty, od godziny 0.00 do niedzieli – do godziny 20.00 W całym okresie trwania prac technicznych będą działały transakcje kartami płatniczymi w sklepach i bankomatach.

Dzisiaj Krajowy Rejestr Sądowy wpisał podwyższenie kapitału zakładowego Santander Banku Polska (SBP) w związku z podziałem Deutsche Bank Polska (DBP). Oznacza to, że wydzielona cześć DBP została prawnie włączona do SBP. Dziś rozpocznie się proces włączenia operacyjnego, czyli przeniesienia produktów klientów detalicznych, private banking i biznesowych do systemów SBP.

Rejestracja w KRS finalizuje formalny etap włączenia, który rozpoczął się już w grudniu 2017 r. Do SBP dołączy prawie 400 tys. klientów detalicznych, private banking oraz biznesowych, włączone zostanie także 113 placówek (dołączy też 1,7 tys. pracowników).

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Czasem dobrze pozbyć się należności
Banki
NBP potwierdza: List Adama Glapińskiego do premiera został wysłany
Banki
Zarząd NBP broni Adama Glapińskiego. "To próba złamania niezależności banku"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wspiera ważne dla społeczeństwa inwestycje
Banki
PKO BP ma już nowego prezesa. Kto pokieruje największym polskim bankiem?