– To rozwiązanie zaprojektowane z myślą o potrzebach firm sprzedających online. W pełni zautomatyzowany sposób, niewymagający manualnej interwencji ze strony człowieka, pozwala zarządzać ryzykiem walutowym i daje firmie możliwości sprzedaży swoich produktów i usług w walutach lokalnych. A to bardzo ważny warunek obok języka – mówi Monika Bagińska, dyrektor sprzedaży eFX Solutions.
Wrażenie lokalności dla klientów jest istotne – według badań aż 44 proc. z nich prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu po odkryciu, że cena jest tylko w dolarach, a 71 proc. klientów jest skłonnych wydać więcej w sklepie, w którym ceny wyrażone są w lokalnej walucie – czują się wtedy bezpieczniej.
Mniejsze ryzyko walutowe
Bezpiecznie mogą się czuć także e-sklepy dzięki zabezpieczeniu ryzyka walutowego po stronie przedsiębiorcy. Bank dostarcza tabele z ustalonymi kursami na dany okres, co mimo zmian notowań walut na rynku umożliwia kontrolę marży. Instant FX dostarcza kursów do wyceny towarów w wielu walutach; na tej podstawie wielowalutowe wpływy ze sprzedaży są konwertowane na walutę bazową, w przypadku polskich e-sklepów na złote, według oryginalnie użytych kursów, w związku z czym klient nie ponosi ryzyka kursowego. Efekt jest taki, jakby prowadził sprzedaż w złotych.
– Nasze rozwiązanie może być w pełni zintegrowane z systemami klienta poprzez API, jest zautomatyzowane i skalowalne – dodaje Monika Bagińska. Wyjaśnia, że integracja rozwiązania jest możliwa na różnych etapach procesu sprzedaży – w przypadku PayU mamy możliwość wyboru waluty na etapie finalizacji zakupu, istnieje także możliwość prezentacji lokalnych cen na początkowym etapie procesu sprzedaży, czyli już na stronie WWW, z czego korzystają firmy e-commerce średniej wielkości.
Lepsze zarządzanie walutami
Innym narzędziem, które oferuje Citi Handlowy w obszarze zarządzania walutami, jest platforma CitiFX Pulse, dedykowana klientom korporacyjnym. Umożliwia monitoring kursów walutowych i dostarcza narzędzia do zarządzania ekspozycją w tym zakresie. Platforma jest zintegrowana z systemem bankowości elektronicznej, co w połączeniu z możliwościami bezpośredniej komunikacji z systemem finansowo-księgowym klienta pozwala na zautomatyzowanie pewnych procesów i zwiększenie efektywności operacyjnej.
– Odpowiadając na potrzeby klientów, udoskonaliliśmy system do tego stopnia, że przeprowadzanie transakcji jest możliwe bez konieczności logowania klientów. Pozwalamy klientowi łączyć i zautomatyzować różne procesy z obszaru płatności i wymiany walutowej. Na przykład gdy klient autoryzuje płatność, wiemy, jaką wartość ma jego portfel walutowy, i w razie potrzeby system dokupuje mu potrzebną część bez ingerencji klienta i konieczności logowania. Zwiększa to efektywność i zmniejsza koszty zarządzania – wyjaśnia Monika Bagińska. Jednocześnie możliwy jest wybór manualnej realizacji transakcji dla strategicznych pozycji.