Banki coraz śmielej wykorzystują najnowsze technologie na nietypowe sposoby. Próbują badać nasze emocje, odważniej stosują biometrię, wprowadzają inteligentne roboty i przenoszą w wirtualną rzeczywistość.
Różne podejście
Alior w 30 placówkach testuje specjalne lustra. – Pilotażowy program „Wyszukane przez Alior Bank" to całkowicie nowa usługa na polskim rynku, w ramach której osoby odwiedzające placówkę mają możliwość skorzystania z wyjątkowych ofert produktów niebankowych – mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik Aliora.
Lustra dotykowe proponują klientowi produkty, które nie są powszechnie dostępne w sprzedaży. Klient wybiera interesującą go rzecz, a bank pomoże w jej sfinansowaniu.
Lustra te mają rozpoznawać wiek i płeć klienta, ale również przeprowadzić analizę jego emocji. Dzięki wykorzystaniu samouczących się sieci neuronowych mają w przyszłości wyświetlać klientom spersonalizowaną ofertę.
Handlowe podejście zastosował też Millennium, który uruchomił cyfrową platformę Goodie, gdzie sprzedawcy i użytkownicy wzajemnie na siebie oddziałują. Opracowano ją z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, rozpoznawania obrazów, geolokalizacji i narzędzi do przetwarzania baz danych. Użytkownik nie musi sam dostosowywać aplikacji, bo to ona dostosuje całą treść i procesy w oparciu o dane z przeszłości i czasu rzeczywistego.