fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

Deutsche Bank: Polki preferują bankowość online

Bloomberg
Aktywne zawodowo Polki wolą płacić plastikowym pieniądzem, a sprawy w banku załatwiać przez internet – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deutsche Bank.

Dane pokazują, że zaledwie 5 proc. respondentek wybiera kontakt z pracownikiem banku przez telefoniczną infolinię, zamiast kanału online lub wizyty w oddziale. Jednocześnie kobiety z pewną rezerwą podchodzą do mobilnych aplikacji bankowych. Z palety produktów bankowych kobiety najchętniej wybierają konta osobiste, karty kredytowe oraz lokaty.

Niemal wszystkie respondentki (95 proc.) najnowszego badania Deutsche Bank, przeprowadzonego wśród aktywnych zawodowo kobiet, posiadają konto osobiste. To znacznie większy odsetek niż dla całej populacji (ok. 75 proc. wg danych NBP). Prawie połowa pracujących Polek posiada w portfelu kartę kredytową, choć dla zaledwie 15 proc. jest to produkt płatniczy stosowany najczęściej.

Pracujące kobiety są wstrzemięźliwe jeśli chodzi o zaciąganie zobowiązań finansowych. Jeżeli już przekonają się do skorzystania z kredytu, liczą na konsultację i pomoc. Całkowicie samodzielnie decyzję o kredycie hipotecznym podjęło 17,5 proc. ankietowanych, a w przypadku kredytu gotówkowego zaledwie 14 proc. Co czwarta Polka deklaruje korzystanie z kredytów hipotecznych, a niemal 16 proc. zaciągnęła kredyt gotówkowy. Aż 40 proc. aktywnych zawodowo Polek nie korzysta z żadnego produktu kredytowego. Jedynie 23 proc. ankietowanych w sposób „zdecydowany" zadłuża się w celach konsumpcyjnych. – Z badania wyłania się zatem obraz kobiet roztropnych i oszczędnych, unikających pochopnych decyzji w kwestii zaciągania zobowiązań – mówi Monika Szlosek, dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej w Deutsche Banku.

Większość kobiet preferuje dostęp do banku za pomocą internetu (55 proc.), a zdecydowanie mniej (36 proc.) woli udać się osobiście do oddziału. Ponad 5 proc. raczej kontaktuje się ze swoim bankiem telefonicznie, a tylko 2,4 proc. za pomocą aplikacji lub strony mobilnej.

Jak zauważa Monika Szlosek, tak zdecydowana przewaga liczby wskazań na elektroniczny dostęp nie powinna dziwić. – Jesteśmy świadkami i uczestnikami trwającej już od dobrych kilku lat rewolucji cyfrowej, która obejmuje kolejne aspekty naszej codzienności, w tym również w dużym stopniu kwestie związane z zarządzaniem finansami – komentuje.

Jej zdaniem internetowe narzędzia oferowane przez banki pozwalają na szybkie, proste i bezproblemowe załatwienie większości spraw bankowych i to często nie tylko takich najprostszych czynności, jak np. zlecenie przelewu, ale także bardziej zaawansowanych, jak zakup funduszy i bieżące zarządzanie swoim portfelem inwestycyjnym. – Warto też pamiętać, że w tej chwili jesteśmy u progu kolejnej, tym razem mobilnej rewolucji, a urządzenia mobilne prawdopodobnie za jakiś czas staną się dla wielu podstawowym narzędziem służącym do zarządzania swoimi finansami, mimo że w tym momencie tego jeszcze nie widać w badaniach – dodaje.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA