fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

mBank wprowadza nową aplikację mobilną

Fotorzepa, Grzegorz Zawisza
Nowa aplikacja umożliwia płatności Android Pay, logowanie odciskiem palca także na platformie Android oraz ma funkcję kontroli tempa wydatków.

Nowa aplikacja mBanku trafia do sklepów Google Play i App Store dzisiaj jest dostępna dla wszystkich klientów banku. Program zyskuje odnowiony wygląd i prostszą nawigację, a także premierowe funkcje. Projektując aplikację bank oparł się na opiniach i zwyczajach użytkowników.

– Przeanalizowaliśmy opinie blisko 100 tys. osób. Braliśmy pod uwagę oceny ze sklepów z aplikacjami, badania i komentarze użytkowników w sieci. Wszystko po to, by nowe narzędzie jeszcze lepiej spełniało oczekiwania mobilnych klientów – tłumaczy Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku. Jak wyglądało to w praktyce? – Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu, teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Hibner. Do tej pory możliwość autoryzacji odciskiem palca w mBanku dostępna była tylko na urządzeniach Apple z systemem iOS.

Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Jak przekonuje bank, po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Zatem po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard.

mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie. BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKA nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie. Innowacją w nowej aplikacji mBanku jest autorska funkcja tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym" polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym" – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.

Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację – czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. mBank wprowadził tę usługę w ramach pilotażu w grudniu ub.r. jako jeden z pierwszych na świecie. W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty („push") można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.

mBank jest największym bankiem mobilnym w Polsce. Według statystyk serwisu PRNews.pl na koniec 2016 r. miał najwięcej aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej (854 tys.). Bank może się też poszczycić największym odsetkiem klientów korzystających z banku w komórce (29,8 proc. wśród ogółu klientów).

Już prawie 20 proc. wszystkich przelewów w mBanku dokonywana jest wprost z aplikacji mobilnej. Z kolei sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w 30 proc. realizowana jest w kanale mobilnym. Co piąty kredyt gotówkowy został sprzedany przez aplikację. Warto również dodać, że klienci mBanku polubili BLIKa – w 1 kwartale 2017 r. skorzystało z niego 245 tys. osób.

– Jesteśmy ikoną mobilności nie tylko za sprawą oferowanych rozwiązań, ale przede wszystkim dzięki klientom, którzy z każdym dniem coraz aktywniej wykorzystują aplikację mBanku. Naszym priorytetem jest dalszy rozwój mobilnych narzędzi i procesów w taki sposób, aby wszystkie istotne sprawy można było załatwić z użyciem smartfona. Litera „m" w nazwie mBanku nie jest przypadkowa. Chcemy być synonimem bankowości ery mobilnej – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA