Bank Millennium właśnie uruchomił platformę zakupową Goodie (to jego wewnętrzny start-up), która zbiera informacje na temat zniżek, promocji i nowości zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych, w restauracjach. Celem jest stworzenie ekosystemu, który przyciągnie zarówno konsumentów, jak i sprzedawców oraz pozwoli na ich współpracę. Platforma jest otwarta dla wszystkich, dostępna za darmo, aby z niej korzystać, nie trzeba być klientem banku.
Millennium podkreśla, że jednym ze strategicznych filarów jego rozwoju są innowacyjność i nowe technologie. – Realizacja tej strategii na tak konkurencyjnym rynku, w otoczeniu firm z sektora FinTech, HiTech i telekomów, wymaga od nas nie tylko stałego rozwijania internetowych i mobilnych usług bankowych, ale też otwarcia na nieszablonowe rozwiązania – przyznaje Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.
Ale po co bankowi, którego głównym zadaniem jest pozyskiwanie depozytów i udzielanie kredytów, taka platforma? – Widzimy tu szansę na zyskanie nowych klientów lub oferowanie użytkownikom usług i produktów bankowych. Goodie to też miejsce, które pozwoli na testowanie nowych rozwiązań i technologii, a także na współpracę z innymi start-upami. Być może te nowe rozwiązania zastosujemy w aplikacji bankowej lub na naszej stronie internetowej. Elementy sztucznej inteligencji, nowe formy geolokalizacji, zaawansowane rozpoznawanie obrazów, funkcje CRM – to niektóre z technologii, które rozwijamy w Goodie – dodaje.
Po co bankom start-up
Jak wynika z naszych informacji, swój program lojalnościowy wprowadzi pod koniec miesiąca także Raiffeisen Polbank. Klienci za poszczególne rodzaje aktywności (bankowi zależy na transakcyjności, korzystaniu z produktów: kredytów gotówkowych, stałe zlecenia itp.) będą otrzymywać punkty, które mogą wymienić na nagrody, m.in. specjalne oferty w banku (np. wyżej oprocentowana lokata czy tańszy kredyt) czy specjalne oferty przygotowane z partnerami (vouchery do kina, teatru, do sklepów, biura podróży, siłowni itp.). Bankowi chodzi o to, by klienci szybko i wygodnie korzystali z atrakcyjnych ofert w programie i w prosty sposób za nie płacili (płatność odbywa się w tle). Platforma będzie dostępna dla wszystkich klientów indywidualnych z poziomu bankowości internetowej bez konieczności ponownego logowania.
Także inni polscy kredytodawcy angażują się w działalność niezwiązaną bezpośrednio z typowym biznesem bankowym. Niedawno mBank utworzył mAkcelerator, fundusz mający ponad 200 mln zł do inwestycji w start-upy, zaś PKO BP kupił ZenCard zajmujący się tworzeniem programów rabatowo-lojalnościowych i wirtualizacją kart lojalnościowych. Zdaniem PKO BP wzmocni to relacje z klientami, dając jednocześnie firmom nowoczesne narzędzie cyfrowe.