Nowa aplikacja pojawi się w oficjalnych sklepach AppStore oraz GooglePlay (zależnie od systemu) w dniu premiery, czyli 12 kwietnia. Wraz z wprowadzeniem najnowszej wersji aplikacji mobilnej, wyłączona zostanie pierwsza aplikację 1.0 na systemy Android, iOS i iPad. Jeśli klient posiada tę wersję aplikacji, a nadal chce mieć dostęp do finansów w swoim telefonie, powinien pobrać najnowszą wersję aplikacji. Jeśli parametry telefonu klienta nie pozwalają na pobranie nowej wersji aplikacji, bank zachęca do korzystania z mobilnego serwisu transakcyjnego.

To, czy aktualizacja nastąpi automatycznie czy wystąpi potrzeba ręcznego pobrania nowej wersji jest zależne od ustawień w telefonie. Jeśli opcja automatycznej aktualizacji jest włączona, serwis sam się zaktualizuje. Jeśli opcja ta nie jest aktywna, będzie trzeba samodzielnie pobrać aktualizację. Nowej aplikacji nie trzeba będzie aktywować, zostanie zaktualizowana do najnowszej wersji, a wszystkie ustawienia pozostaną takie jak do tej pory. Innymi słowy, nie będzie trzeba dokonywać kolejnego łączenia aplikacji z kontem. Nie jest możliwe posiadanie starej i nowej wersji jednocześnie na jednym urządzeniu.

Logowanie będzie przebiegać dokładnie tak, jak do tej pory: czyli z użyciem ustalonego przez klienta kodu PIN do aplikacji (kod PIN się nie zmienia). W przypadku użytkowników aplikacji na systemie iOS możliwe jest także logowanie się za pomocą odcisku palca (o ile funkcja Touch ID jest włączona). Bank nie wspomina czy udało się wprowadzić logowanie palcem także w Androidzie, więc prawdopodobnie jeszcze go nie będzie.

mBank podkreśla, że nowa aplikacja jest bezpieczna ponieważ zapewnia m.in. szyfrowane połączenia wszystkiego, co robi klient - dane przekazywane są do mBanku w formie zaszyfrowanej przy użyciu bardzo bezpiecznego protokołu SSL, wykorzystywanego również w głównym serwisie transakcyjnym mBanku. Wprowadzono funkcję automatycznego wylogowania - w przypadku braku aktywności aplikacja automatycznie wyloguje klienta po 20 minutach. Logowanie i realizacja przelewów możliwa będzie tylko dzięki kodowi PIN, by zalogować się do aplikacji lub dokonywać dzięki niej płatności, wymagane jest wprowadzenie indywidualnego kodu PIN. W przypadku utraty telefonu, lub podczas próby włamania się do aplikacji rozłączy się ona po 3 błędnym wpisaniu kodu PIN. Sposób autoryzacji transakcji nie ulegnie zmianie. Operacje będziesz potwierdzać dokładnie tak, jak do tej pory - za pomocą PINu, którego używa się do logowania.