Moralność płatnicza branży nie jest wzorowa

Całkowita wartość polskiego rynku kosmetyków wyniosła w 2016 r. ponad 16 mld zł – podaje firma badawcza Euromonitor. Z danych „Raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce", którego autorami są Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Deloitte oraz Polityka Insiht, wynika natomiast, że rynek kosmetyków w naszym kraju jest wart 16 mld zł, co daje Polsce szóste miejsce w Europie.

Publikacja: 07.11.2017 20:29

Moralność płatnicza branży nie jest wzorowa

Foto: Bloomberg

Prognoza na 2021 r. mówi już o kwocie 20 mld zł. Cechą charakterystyczną polskiej branży kosmetycznej jest bowiem wysoka dynamika wzrostu, przekraczająca średnio nominalnie 5 proc. rocznie. Całkiem spory jest też eksport, z danych GUS wynika, że w 2016 r. zagraniczna sprzedaż kosmetyków sięgnęła 11,8 mld zł i była wyższa o 16 proc. niż rok wcześniej. W eksporcie dominują wciąż produkty działających w Polsce podmiotów zagranicznych. Coraz szybciej rośnie jednak udział rodzimych przedsiębiorstw, sięgając w ubiegłym roku 25–30 proc., a te najbardziej znane i aktywne (Inglot, Ziaja, Oceanic, Dr Irena Eris) zwiększyły eksport w dwucyfrowym tempie. Około 70 proc. eksportu kosmetyków trafia na rynki UE i krajów rozwiniętych, głównie do Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale także do Rosji.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu