Innowacje decydują nie tylko o jakości produktu czy efektywności i kosztach jego wytworzenia, ale także o skuteczności sprzedaży. Co prawda, tradycyjne salony to wciąż jej najważniejsza forma. Ale coraz więcej marek chce przyciągnąć klienta, proponując niestandardowe rozwiązania, które z upływem czasu będą nabierać coraz większego znaczenia.
Czat z doradcą
Rok temu Skoda uruchomiła w Polsce wirtualny salon. Pozwala obejrzeć najnowsze modele marki bez wychodzenia z domu. Ma być rozwiązaniem dla tych, którzy są bardzo zajęci, mieszkają zbyt daleko od najbliższego punktu dilerskiego i akceptują technologiczne nowości. Połączenie z salonem odbywa się na dwa sposoby. W pierwszym rozmowa odbywa się indywidualnie: na ekranie komputera lub wyświetlaczu smartfona klient widzi obraz z salonu przekazywany na żywo, a sama rozmowa odbywa się przez telefon. W tym trybie możliwe jest także przekazywanie dodatkowych materiałów, np. zdjęć czy cenników. Drugi to wieloosobowy czat wideo, w którym udział może wziąć nawet kilkadziesiąt osób jednocześnie. Oglądający transmisje mogą zadawać pytania, które bezpośrednio trafiają do prezentującego auto doradcy.
Czeska marka wprowadziła także bezpłatną usługę pod nazwą Interaktywna Akademia Skody. To cykliczne transmisje na żywo, które można oglądać na komputerze, tablecie lub smartfonie. Pokazują prezentacje najnowszych modeli i podpowiadają, jak korzystać z praktycznych rozwiązań dostępnych w samochodach. Biorący udział w transmisji mogą nie tylko obserwować, ale także dopytywać o szczegóły, wpisując pytania w oknie czatu.
Innowacyjny, wirtualny salon uruchomiło w Polsce także Audi. W Audi City na warszawskim placu Trzech Krzyży samochody prezentowane są cyfrowo na 98-calowych ekranach, a klienci mogą je w dowolny sposób konfigurować. Towarzyszący im doradcy podpowiadają optymalne rozwiązania. To kolejne takie przedsięwzięcie marki po Londynie, Paryżu, Berlinie, Pekinie, Stambule i Moskwie.
Z kolei Volkswagen otworzył w Warszawie Volkswagen Home. Nie przypomina on salonu samochodowego: w nietypowym wystroju wyróżnia się mech na ścianach, drewno na podłodze, ciekawa rzeźba świetlna. Do dyspozycji gości są wygodne kanapy. Jest nowym podejściem marki do prezentacji oraz sprzedaży samochodów. – Chcemy zmniejszyć dystans pomiędzy klientem a marką, zbudować pozytywne doświadczenia i emocje na całkowicie innym poziomie. Stąd koncepcja stworzenia Domu Volkswagena, gdzie klient poczuje się komfortowo, bezpiecznie i wygodnie – wyjaśniał Patryk Tryzubiak, koordynator ds. PR & Corporate Affairs w Volkswagen Group Polska.