Nie.
Termin na rozwiązanie umowy o pracę z takim urzędnikiem z powodu zawinionej przez niego utraty uprawnień koniecznych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku już, bowiem minął. Zgodnie, bowiem z art. 52 § 2 kp rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy. Podobnie kwestie te reguluje art. 71 ust. 8 ustawy o służbie cywilnej. Tylko ustawa o pracownikach urzędów państwowych takiego terminu nie zakreśla. Zresztą nic dziwnego, w przypadku, bowiem urzędników państwowych mianowanych do rozwiązania stosunku pracy w razie utraty określonych uprawnień dochodzi z mocy prawa a nie na podstawie decyzji pracodawcy.
Czytaj także: Kiedy i w jaki sposób można zwolnić urzędnika
Warto też pamiętać, że termin określony czy to w art. 52 § 2 kp, czy w art.71 ust.8 usc jest terminem prekluzyjnym. Z jego upływem pracodawca traci możliwość rozwiązania umowy o pracę z tej przyczyny w trybie natychmiastowym.
Przy czym zgodnie z utrwalonym orzecznictwem przewidziany w art. 52 § 2 kp miesięczny termin do złożenia oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia rozpoczyna bieg od zawiadomienia o przyczynie uzasadniającej to rozwiązanie osoby lub organu zarządzającego zakładem w imieniu pracodawcy lub innej osoby upoważnionej do dokonywania w imieniu pracodawcy czynności prawnych z zakresu prawa pracy (por. wyroki SN: z 11 kwietnia 2000 r. I PKN 590/99, OSNAPiUS 2001 nr 18, poz. 558 oraz z 5 listopada 2003 r. I PK 446/02, Wokanda 2004 nr 8, str. 42). ?