Do rady gminy wpłynęła skarga na działalność wójta. A rada – na podstawie opinii komisji skarg, wniosków i petycji – podjęła uchwałę, w której uznała skargę za bezzasadną. O sposobie załatwienia skargi powiadomiono skarżącego. Jednak wojewoda, w trybie postępowania nadzorczego, uchwałę uchylił. Wskazał, że w sposób istotny narusza ona prawo poprzez niezgodność z dyspozycją art. 238 § 1 k.p.a. Przepis ten wskazuje jakie elementy musi obejmować zawiadomienie o załatwieniu skargi (m.in.: sposób w jaki skarga została załatwiona, a w przypadku odmownego załatwienia skargi – uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o możliwości ponownego wniesienia skargi). Tymczasem analizowana uchwała zawierała tylko jeden z wymaganych elementów – informację o uznaniu skargi za bezzasadną zawartą w § 1 uchwały. W trakcie postępowania nadzorczego, wojewoda wezwał przewodniczącego rady do przedłożenie uzasadnienia do uchwały celem ustalenia, czy pozostałe elementy wymagane w treści art. 238 § 1 k.p.a. są w tym dokumencie. Odpowiadając na wezwanie przewodniczący rady stwierdził, że „uzasadnienie do przedmiotowej uchwały wynika z przebiegu sesji oraz komisji".