Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”

Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów podjęły działania wobec 20 linii lotniczych o wprowadzające w błąd i stosowanie praktyki greenwashingu, „ekologicznego mydlenia oczu” mającego wywołać u klientów wrażenie, że są bardziej ekologiczne niż konkurencja.

Publikacja: 05.05.2024 11:02

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Foto: Adobe Stock

Po ostrzeżeniach Europejskiego Biura Organizacji Konsumentów (BEUC) Komisja Europejska i Sieć Współpracy w zakresie Ochrony Konsumenckiej (CPC) z udziałem urzędów z Belgii, Holandii. Norwegii i Hiszpanii wysłały do 20 linii lotniczych pisma wymieniające kilka rodzajów potencjalnie mylących twierdzeń ekologicznych i zwracające się do nich o dostosowanie w ciągu 30 dni swych praktyk do unijnej ustawy o konsumentach — informuje komunikat nadany z Brukseli.

Komisja nie wymieniła nazw adresatów, ale europejskie media podały, że są to: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling i Wizz Air.

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Ukraińskie plany lotnicze nabrały tempa. Loty mają być z Lwowa i Kijowa
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Transport
Duża awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całym kraju zgłaszają problemy
Transport
Polskie tiry ostro hamują. Przewoźnikom zaciska się pętla zadłużenia
Transport
Wygrana Trumpa wyhamuje rynek samochodów elektrycznych
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Transport
Rusza plan rozbudowy autostrady A2. „Skomplikowana czasowa organizacja ruchu”
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni