Pracodawca może mieć poglądy

Miejsce pracy nie musi być wolne od inicjatyw czy wydarzeń wspierających określony światopogląd. Pracownik nie musi w nich uczestniczyć i ma prawo do krytyki, ale nie może przekraczać jej granic.

Publikacja: 25.04.2024 04:30

Pracodawca może mieć poglądy

Foto: Adobe Stock

Różnice czy konflikty światopoglądowe już wcześniej zaglądały w miejsca pracy, aby ostatnio zagościć w nich na stałe. Z pewnością jest to związane z coraz większym zaangażowaniem prywatnych firm w akcje społeczne, które siłą rzeczy nie muszą odpowiadać wszystkim pracownikom. Powstające na tym tle konflikty powoli stają się regułą, coraz częściej mając swój finał w sądzie.

Opublikowane niedawno uzasadnienie w głośnej sprawie Ikei to dobra okazja, aby przyjrzeć się temu, jakie prawa i obowiązki mają w tym zakresie pracownicy, a jakie pracodawcy. Na wstępie odpowiedzmy jednak na kilka podstawowych pytań.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?