Ranking konkurencyjności biur podróży - lato 2013

aktualizacja: 04.01.2013, 12:02
Ranking konkurencyjności biur podróży - lato 2013
Ranking konkurencyjności biur podróży - lato 2013
Foto: turystyka.rp.pl

Wezyr Holidays ma najtańsze wyjazdy na wakacje, jeśli wziąć pod uwagę ceny i jakość oferowanych hoteli. Z dużych biur podróży liderami są TUI Poland i Itaka - pokazuje najnowsze badanie konkurencyjności ofert touroperatorów

Sezon letni 2013, który początkowo zapowiadał się zaledwie jako dość niepewny, po pierwszych, fragmentarycznych danych z dwóch pierwszych miesięcy przedsprzedaży przyniósł jednak falę sporego niepokoju. Obecnie wydaje się już, że może on być dużo trudniejszy aniżeli przewidywała to większość żywotnie zainteresowanych tym osób.

Zasadniczą przyczyną takiego stanu rzeczy jest słabnąca gospodarka i związany z tym duży spadek optymizmu wśród konsumentów (patrz też tekst: „Przeżyją specjaliści, odpadną dziesięcioboiści"). Skalę rzeczywistych spadków sprzedaży niełatwo jest ocenić, ponieważ chyba nigdy nie mieliśmy tak rozbieżnych danych o sprzedaży pochodzących z różnych źródeł. O ile w systemie MerlinX niedawno zagościły duże spadki (czytaj: "Po świętach pustki w biurach podróży"), o tyle niektórzy z touroperatorów (patrz też tekst: „Rainbow: dobra zapowiedź lata") sygnalizują wręcz bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży.W tych źródłach danych nie ma jednak sprzeczności. Po prostu  dominującej części sprzedaży obu tych touroperatorów system rezerwacyjny MerlinX nie rejestruje.Również, jeśli chodzi o strukturę geograficzną sprzedawanych wycieczek, rozbieżności są poważne. MerlinX sygnalizuje udział Egiptu na poziomie kilkunastu procent, podczas gdy portal Easygo.pl na poziomie czterdziestu kilku, czyli trzykrotnie większym.
KOMENTARZ DNIA

Żródło: turystyka.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE