Internauci wybrali najlepszą obsługę

aktualizacja: 16.03.2010, 00:57
Klienci nagrodzili najlepsze firmy. Prezes Vision SecretClient Mirosła...
Klienci nagrodzili najlepsze firmy. Prezes Vision SecretClient Mirosław Bartoń wręczył wczoraj statuetki branżowym liderom
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Wczoraj nagrody otrzymały firmy, które znalazły się na czele rankingu jakości obsługi klienta. Zestawienie sporządzono spośród przedsiębiorstw i instytucji z 200 branż

Firma Vision SecretClient na podstawie wyników badania „Jakości obsługi” prowadzonego przez cały 2009 rok nagrodziła podczas uroczystej gali kilkanaście firm z najwyższymi ocenami zebranymi od 200 tys. klientów.
– Z jakością obsługi ciągle nie jest najlepiej, a straty firm z tego tytułu liczone są w miliardach euro. Tym bardziej warto docenić wysiłki najlepszych firm – mówi Mirosław Bartoń, prezes Vision SecretClient.
W 2009 r. według badania poziom obsługi klienta w Polsce oceniono na 1,72 pkt w pięciopunktowej skali, jednak wzrósł on o 6 proc. w porównaniu z 2008 r. Wśród branż przodują salony SPA czy fitness, a zdecydowanie najgorzej wypadają szpitale. Wiele sektorów poprawiło notowania – banki z 1,22 na 1,59 pkt, ubezpieczenia z -0,1 na 1,63 pkt.
W pierwszym przypadku nagrodzono BRE Bank i jego marki Multibank i mBank oraz Lukas Bank. Spośród firm ubezpieczeniowych najlepiej wypadły Ergo Hestia oraz PZU. Za najlepszą sieć sklepów spożywczych internauci uznali Biedronkę, wśród delikatesów zaś Almę. Nagrody odebrali też przedstawiciele takich firm, jak Apart, Vox Meble, Mix Electronics, Komfort, Castorama, Itaka, Pijalnie Czekolady E. Wedel, Onet.pl czy Tchibo.
– Jeśli chodzi o podejście do klienta, w sklepie czy punkcie usługowym obowiązują już standardy światowe. Znacznie gorzej wygląda sytuacja po dokonaniu zakupu, kiedy klient ma zastrzeżenia – mówi Michał Borzymiński, wiceprezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Warto docenić firmy, które starają się reagować na uwagi klientów i poprawiać standardy. A jest to trudne, zwłaszcza przy zarządzaniu ogólnopolskimi sieciami sprzedaży.
„Rzeczpospolita” była patronem medialnym wydarzenia.

POLECAMY

KOMENTARZE