Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Coraz więcej fanów gier w komórkach

Rzeczpospolita
7 mld dol. może być w 2012 roku wart globalny rynek gier na komórki, takich jak m.in. popularny wšż – przewiduje firma eMarketer. Będzie więc wtedy ponad 2,5 razy większy niż w tym roku, kiedy jego wartoœć jest prognozowana na ok. 2,7 mld dol.
Wzrost wartoœci rynku gier mobilnych to przede wszystkim skutek coraz większej liczby fanów takiej rozrywki. W tym roku na całym œwiecie w takie gry jak m.in. golf, backgammon czy sudoku w komórce będzie grało już 204 mln ludzi, a za cztery lata zrobi się ich 500 mln. Po tym, jak klasyczna już gra w węża podbiła użytkowników nokii, branża spodziewała się jednak większego boomu na gry w komórkach. Według Johna du Pre Gauntta, starszego analityka z eMarketera, wszystkiemu winne sš opłaty za gry. Rynek przystopował bowiem właœnie wtedy, gdy operatorzy komórkowi wpadli na pomysł, żeby gry można było œcišgać z sieci za opłatš. – W porównaniu z innymi typami usług dostępnymi przez komórki, jak wysyłanie informacji i słuchanie muzyki, rynek dostępnych do œcišgnięcia płatnych gier mobilnych wcišż pozostaje daleko w tyle – ocenia du Pre Gauntt. Okazało się, że ludzie po prostu nie lubiš płacić za gry, które wykorzystujš jako wypełniacz czasu w trakcie podróży autobusem czy oczekiwania w kolejce. Najwięcej fanów gry w telefonach komórkowych zyskujš wcišż w Indiach i Chinach ze względu na to, że kraje te górujš nad innymi liczbš ludnoœci. Ale mobilne gry sš też bardzo popularne w Kraju Kwitnšcej Wiœni. Japończycy uwielbiajš bowiem tego typu rozrywkę.
ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL