Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Marka Steve Jobs na ubraniach. Apple przegrało spór

Facebook
Włoscy przedsiębiorcy wygrali z gigantem spór o markę z nadgryzionym jabłkiem.

Dwóch włoskich przedsiębiorców powołało do życia markę „Steve Jobs" po œmierci współtwórcy Apple w 2011 roku. Na logo wybrali sobie mocno nadgryzione jabłko, a dokładniej stylizowanš na ogryzek z listkiem literkę „J". Przez lata spierali się przed sšdem o możliwoœć rejestracji marki, niedawno ogłosili, że włoski sšd przyznał im rację.

Vincenzo i Giacomo Barbato uzyskali zgodę na zarejestrowanie marki, którš wymyœlili dla projektowanych przez siebie ubrań w 2012 roku. Zauważyli wtedy, że Apple nigdy nie zarejestrowało marki „Steve Jobs" i uznali, że będzie to znakomity wybór. Apple, oczywiœcie, miało inne zdanie, wskazujšc, że poniesie z tego tytułu miliardowe straty. Włoski sšd nie zgodził się jednak z argumentacjš giganta z Cupertino, a goryczy dla Apple dodaje fakt, że również logo marki „Steve Jobs" uznano za wystarczajšco różnišce się od logo Apple. Sšd stanšł na stanowisku, że litera „J" nie jest jadalna i nie przypomina jabłka (choć mocno przypomina ogryzek), a zakaz zarejestrowania takiego znaku sugerowałby, że każde odwołanie do nadgryzionego owocu mogłoby zostać uznane za naruszenie własnoœci intelektualnej Apple.

Bracia Barbato, w rozmowie z Bussines Insider Italia przyznali, że oprócz ubrań nie wykluczajš w przyszłoœci sprzedaży elektroniki pod markš Steve Jobs. Być może dojdzie więc do sytuacji, w której obok iPhone'ów będš leżały SteveJobsy. Na razie możemy się jednak spodziewać dżinsów i innych częœci garderoby z logo ogryzka, to znaczy stylizowanej litery „J".

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL