Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Sprzedaż wycieczek jak gra w rugby - analiza pomaga

Pixabay
Biura agencyjne brytyjskiej sieci Travel Network Group będš od przyszłego roku korzystać z technologii umożliwiajšcej nagrywanie rozmów doradców z klientami. A wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż wycieczek
Technologia, która (pod)słucha, nagra i przeanalizuje relacje doradców z klientami, ma być wykorzystywana w sieci biur agencyjnych Travel Network Group już od pierwszego kwartału przyszłego roku - informuje brytyjski portal branżowy Travel Weekly. Konsorcjum twierdzi, że rozwišzanie stworzone z myœlš o centrach telefonicznej obsługi klienta, nie było nigdy dotšd wykorzystywane w sieci sprzedaży stacjonarnej. Jego użycie ma zrewolucjonizować skutecznoœć agentów turystycznych. Technologia ta jest dobrze znana sir Clive'owi Woodwardowi, trenerowi angielskiej drużyny rugby, która jest mistrzem œwiata w tej dyscyplinie. Woodward zapewniał uczestników konferencji Travel Network Group, że między innymi dzięki Prozone, bo tak nazywa się ten system, jego drużynie udało się wygrać mistrzostwo. Kamery œledzšce ruchy wszystkich graczy pozwoliły bowiem przeprowadzić analizę ich zachowań. I chociaż poczštkowo zawodnicy nie byli zachwyceni monitoringiem, ostatecznie docenili jego wartoœć. Gary Lewis, szef Travel Network Group, zapewnia, że firma nie zamierza w ten sposób szpiegować swoich pracowników, ale oceniać ich pracę poprzez analizę rozmów prowadzonych z klientami. – Chodzi o to, żeby zobaczyć, jak czujš się klienci. Czy w rozmowach obecne sš emocje, czy jest w nich uczucie, a jeœli tak, czy jest ono pozytywne czy negatywne. Analizowanie rozmów pod tym kštem jest bardzo ciekawe – dodaje Lewis.
Rozmowy będš nagrywane dzięki mikrofonom zainstalowanym w biurach. Następnie będš zamieniane na tekst i analizowane. Szef konsorcjum podkreœla, że zanim urzšdzenia zostanš wykorzystane, zgodę na rejestrację rozmów muszš wyrazić zarówno pracownicy, jak i klienci. Rozwišzanie zostało już przetestowane w centrum telefonicznym firmy i w dwóch jego biurach agencyjnych.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL