Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Int'l Consolidated Airlines Group (IAG) prowadzi rozmowy o leasingu używanych A380

Int'l Consolidated Airlines Group (IAG) prowadzi rozmowy o leasingu używanych A380, bo uważa, że sš za drogie do kupienia i nie zamierza wykorzystać opcji na nie - oœwiadczył dyrektor generalny Willie Walsh

Właœciciel British Airways, Iberii i Vuelinga realizuje strategię zwiększenia proporcji samolotów dzierżawionych w swej flocie - wyjaœnił szef firmy matki na konferencji prasowej w Dublinie. - Mamy opcje na A80,ale nie wykorzystamy ich, bo sš za drogie. Uważamy, że opcja ich wynajęcia z drugiej ręki jest interesujšcš możliwoœciš - stwierdził i dodał, że IAG jest ponadto zainteresowana dzierżawš albo kupnem używanych B777-300ER. - Będziemy dšżyć do większej częœci wynajmowanych samolotów we flocie wobec tradycyjnie posiadanych - powiedział.

Dzierżawienie samolotów jest korzystniejsze finansowo dla dużych linii , bo mogš dostawać znaczne rabaty przy dużych zamówieniach nowych maszyn. PrzewoŸnicy zwracajš się jednak coraz częœciej do firm leasingowych, aby odpowiednio dostosowywać swe moce przewozowe - zwiększać lub zmniejszać je - w krótkim czasie do zmian popytu na rynku. - Niedogodnoœci pozabilansowego leasingu przez wielkich przewoŸników zniknęły raz na zawsze. Leasing stał się trwałš praktykš - stwierdził założyciel najpierw ILFC, potem Air Lease Corp, Steven Udvar-Hazy po wypowiedzi Walsha.

Szef IAG poinformował, że zamierza włšczyć do floty British Airways pięć- szeœć A380 i dodał, że samoloty te mogš równie dobrze pasować do floty Iberii. Ten samolot dobrze zapisał się na szlakach BA o dużym popycie, ale nie musi być używany w częstych lotach, co zwolni działki czasowe (slots) na zatłoczonym lotnisku Heathrow. Apetyt IAG na superjumbo jest ograniczony z powodu małej elastycznoœci tego samolotu, odpowiedniego dla niewielu tras.

A3809 zabierajšcy 544 osób nie zdobył dużego zainteresowania na rynku, nie został sprawdzony na rynku wtórnym. Pierwsze wydzierżawione maszyny majš wrócić do eksploatacji w 2017 r., Malaysia Airlines stara się pozbyć kilku w ramach restrukturyzacji.

- Nie ma jednak dokładnych ram czasowych, wszystko będzie zależeć od tego, kiedy te samoloty stanš się dostępne, nam wcale nie spieszy się - powiedział Walsh dziennikarzom na marginesie konferencji i dodał, że IAG rozmawia już z firmami leasingowymi. A380 nie zastšpiš B747 używanych przez BA, bo tania s ropa nie zmusza do przyspieszania wymiany starszych maszyn. Air France-KLM wycofała ostatni B747 w ubiegłym tygodniu.

ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL