Budowa będzie sfinansowana ze środków unijnych, funduszy urzędu marszałkowskiego oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich. Pod koniec marca zarząd województwa zatwierdził przekazanie ponad 31 mln zł na tę inwestycję. – Projekt powinien zakończyć się w sierpniu przyszłego roku – mówi Grzegorz Sławiński z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Most na Warcie – jak informuje Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi – pochodzi z lat 80. XX w. i jest w bardzo złym stanie technicznym. – Obowiązuje na nim ograniczenie do 20 ton, co w przypadku drogi, która docelowo ma mieć parametry klasy G, znacząco utrudnia komunikację – tłumaczy Marcin Nowicki. Dodaje, że to najdłuższa obecnie przeprawa na sieci dróg wojewódzkich w Łódzkiem. Modernizacja starego obiektu byłaby trudna do przeprowadzenia i mało opłacalna, dlatego podjęto decyzję o jego rozebraniu.

W październiku ubiegłego roku ZDW podpisał umowę z wykonawcą inwestycji – Konsorcjum Intop. Prace rozpoczęły się w lutym. Wtedy rozpoczęto wznoszenie tymczasowej przeprawy na rzece o nośności do 20 ton. – Jest już gotowa, a obiekt powinien zostać dopuszczony do ruchu na przełomie kwietnia i maja. Zaraz potem rozpoczną się prace rozbiórkowe – tłumaczy Marcin Nowicki. Nowy most będzie miał formę łukową bez podpory pośredniej w rzece. To będzie konstrukcja stalowa o długości 220 metrów.

DW 710, której częścią jest most, należy do jednej z ważniejszych dróg regionalnych, łączących aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu. Nie jest jeszcze w całości zmodernizowana, ale od wielu lat trwa jej sukcesywna rozbudowa. W poprzednich latach odnowiono jej odcinki w Konstantynowie (ul. Łódzka), od Lutomierska przez Kwiatkowice do Szadku i od Rossoszycy do Włynia. Trwa również remont ul. Lutomierskiej w Konstantynowie, gdzie budowane są chodniki – opowiada rzecznik ZDW.