Ostatnia edycja Targów Mody Poznań odbyła się w sierpniu i przyciągnęła tłumy. – Łącznie na ekspozycji pojawiło się blisko 500 firm i marek z 15 państw – podają Międzynarodowe Targi Poznańskie. Odwiedziło je ponad 4 tysiące handlowców z kilkunastu krajów.
Kolejne edycje Targów skierowane są do przedsiębiorców z branży, projektantów oraz studentów szkół kierunkowych. Z myślą o tych grupach odwiedzających ekspozycję organizatorzy szykują solidną dawkę wiedzy o nowych trendach na rynku, codziennie odbywają się pokazy mody. W ramach wydarzenia organizowane są również bezpłatne szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży.
MTP stawia też na promocję znaku Polska Moda, którym wyróżniane są rodzime marki odzieżowe i obuwnicze. Muszą spełnić szereg kryteriów, np. wymóg produkowania swoich kolekcji w 100 proc. w Polsce, z użyciem najwyższej jakości materiałów oraz wyróżniającym się wzornictwem.
– Projekt Moda Polska wystartował pod koniec 2014 roku i skupia obecnie 36 marek. Firmy biorące udział w projekcie zyskują promocję wśród konsumentów i klientów końcowych. Występując pod wspólnym znakiem Polska Moda, biorą udział w zagranicznych misjach wyjazdowych, wspólnych sesjach i spotach reklamowych – wyjaśnia Karolina Nawrot z centrum prasowego MTP.
To głównie niewielkie, stosunkowo mało znane firmy, które dopiero szukają swojego miejsca na rynku. Targi to dla takich przedsiębiorstw okazja na szersze zaprezentowanie swojej oferty, dlatego chętnych raczej nie brakuje. Podczas zbliżającej się edycji wydarzenia, która odbędzie się od 27 lutego do 1 marca 2017 r. organizatorzy spodziewają się blisko pół tysiąca firm i marek.