- Takie kolejki wpływają na zwiększenie ruchu turystycznego w regionie. Może same w sobie nie stanowią atrakcji, dla których ktoś przyjechałby do nas z innych części kraju, lecz w połączeniu z innymi atrakcjami i obiektami, np. ze Szlakiem Zabytków Techniki (SZT), już jak najbardziej – uważa Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Na początku października został uruchomiony Srebrny Pociąg z Katowic do Bytomia, a dalej wąskim torem do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Turyści, którzy wybiorą się w podróż tym składem, mogą zwiedzać w niedzielę byłą kopalnię srebra w Tarnowskich Górach, która została zgłoszona do wpisu na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
30-tonowe monstrum
Całą trasę wraz ze zwiedzaniem kopalni można przejechać na podstawie jednego biletu, który dla dorosłych kosztuje 49 zł, a ulgowy – 39 zł.
- Do tej pory Górnośląskie Koleje Wąskotorowe uruchamiały pociągi głównie w okresie wakacyjnym, teraz chcemy rozszerzyć naszą ofertę przewozową także na miesiące jesienne. Wspólnie z Kolejami Śląskimi i z Zabytkową Kopalnią Srebra chcemy zaproponować produkt nie tylko dla miłośników kolei, techniki i podziemi, ale także dla wszystkich chętnych, chcących spędzić w ciekawy sposób niedzielne, jesienne popołudnia – tłumaczy Kamil Czarnecki, prezes Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Srebrny Pociąg będzie kursował w każdą niedzielę do 27 listopada.
Jak informuje Barbara Salamon-Szympruch ze Śląskiej Organizacji Turystyczne, w województwie działa kilka kolejek wąskotorowych, a dwie z nich są obiektami SZT. Jedna to Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach (ZSKW), a druga – zarządzana właśnie przez Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, które proponują turystom wyprawę Srebrnym Pociągiem.