W całej Polsce brakuje pracowników. Na niedobory narzekają nie tylko firmy z Warszawy czy Krakowa, ale także z tych regionów, które tradycyjnie uważane były za miejsca, w których o pracę trudno. Tak jest np. w Szczecinie, gdzie według ostatnich danych GUS wskaźnik bezrobocia na koniec ubiegłego roku wyniósł 4,7 proc. W całym województwie zachodniopomorskim stopa bezrobocia wynosiła wówczas 11 proc., a w kraju – 8,3 proc.
– Czasy się zmieniły, to już nie pracownik szuka pracy, ale to pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników. I tak właśnie dzieje się w naszej metropolii. Dostajemy sygnały od firm, które działają w Szczecinie i regionie, że coraz trudniej im znaleźć wykwalifikowaną kadrę, zwłaszcza w branżach IT, BPO, SSC, energetyki odnawialnej – mówi Sylwia Turkiewicz, odpowiedzialna za kontakty z prasą w Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Dlatego miasto zdecydowało się na przeprowadzenie w drugiej połowie stycznia kampanii „Szczecin rekrutuje" zachęcającej do podejmowania pracy w tym mieście. Przez te dwa tygodnie w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl znajdą się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie", które kierują do serwisu kampanii.
Kampania jest skierowana do mieszkańców czterech województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukując pracy, i być może rozważyć relokację.
– Bodźcem do przeprowadzenia kampanii i szeregu nowych działań na rzecz lokalnego biznesu było pojawienie się dwóch nowych inwestycji na terenie metropolii szczecińskiej – marki Zalando i Amazon, światowych firm z branży e-commerce (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników), oraz rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej – tłumaczy Sylwia Turkiewicz. – Dla miasta było to naturalne, że musimy stanąć obok pracodawców, w tym także nowych inwestorów, i wesprzeć ich w poszukiwaniach.