Blisko 130 milionów złotych na realizację obwodnicy Płocka zapewni Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Umowę w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik i prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. Projekt obejmuje budowę odcinka od węzła Boryszewo na ulicy Otolińskiej do węzła Bielska oraz odcinka pomiędzy węzłem Bielska a węzłem Długa.
Pierwszy odcinek obwodnicy Płocka, o długości 1,6 km, oddano do użytku jeszcze w 2014 roku. Koszt budowy wyniósł wtedy 43 mln zł, z czego 30 mln zł zrefinansowano ze środków unijnych w ramach poprzedniej perspektywy 2007–2013.
Budowa drugiego odcinka obwodnicy ma się zakończyć do końca listopada obecnego roku. Inwestycję realizuje Skanska. Wybuduje ona przy ulicy Bielskiej wiadukt kolejowy oraz drogowy. Powstaną także drogi dojazdowe i serwisowe wraz z oświetleniem, zjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe oraz kanalizacja deszczowa. Projekt przewiduje umocnienie koryta rzeki Brzeźnicy, a także przebudowę linii energetycznych oraz urządzeń melioracyjnych. Przedsięwzięcie rozpoczęto w 2016 roku, gdyż władze miasta obawiały się, że część funduszy unijnych z perspektywy 2014–2020 będzie dostępna później, niż zakładano. Zdecydowały więc o przesunięciu 58 mln zł zarezerwowanych w miejskim budżecie na drugi etap obwodnicy. Pozwoliło to na uruchomienie i rozstrzygnięcie procedury przetargowej.
Trzeci odcinek obwodnicy, pomiędzy węzłami Bielska i Długa, ma poprawić skomunikowanie z tą częścią miasta, gdzie znajdują się największe zakłady przemysłowe. Osobom, które tam pracują, będzie łatwiej dojeżdżać. Oferty i wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na budowę trzeciego odcinka obwodnicy można tam składać do 23 lutego. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano połączenie ulicy Przemysłowej z nowo budowaną obwodnicą, a także budowę mostu nad Brzeźnicą. Władze miasta zakładają, że inwestycje podniosą atrakcyjność tej części Płocka dla nowych inwestycji. Nowe drogi przyczynią się zarazem do usprawnienia transportu. Ten ostatni ma być także bezpieczniejszy, bo przewożenie materiałów niebezpiecznych z rafinerii Orlenu będzie się odbywało poza terenami z zabudową mieszkaniową.
Budowa drugiego i trzeciego odcinka obwodnicy Płocka ma być realizowana w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), które są projektem mazowieckiego samorządu, zaakceptowanym przez Komisję Europejską. W ramach RIT planowanych jest kilkanaście inwestycji.