Mowa o skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 prowadzącej do Zakopanego z drogą wojewódzką 961 w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej i dalej do Łysej Polany. Od wielu lat w tym miejscu powstają korki. W sezonie pokonanie tej krzyżówki zajmuje kierowcom kilka, kilkanaście minut. Dodatkowym utrudnieniem jest przejazd kolejowy, biegnący przez środek krzyżówki.
– To się zmieni. Nowo powstały węzeł rozwiąże wiele problemów, z którymi od lat borykają się kierowcy, turyści i mieszkańcy, bo korki w tym miejscu nie będą już stałym elementem krajobrazu – mówił jesienią w czasie wbicia pierwszej łopaty Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego.
Inwestycja będzie kosztować 43,8 mln zł, wykonana zostanie przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex Sp. z o.o. z Będzina i Eurovia Polska SA.
Obecne skrzyżowanie zastąpi bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową oraz drogą krajową z Zakopanego do Nowego Targu. Nad drogą wojewódzką poprowadzone zostaną wiadukt drogowy i kolejowy. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 w kierunku miejscowości Ząb powstanie rondo. Projekt zakłada budowę dwóch nowych mostów nad Białym Dunajcem i potokiem Poroniec. Nowy most w Białym Dunajcu będzie szerszy, aby dwa samochody ciężarowe lub autobusy mogły minąć się bezpiecznie. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza. Powstanie tam skrzyżowanie z wyspą lub dzielonym pasem ruchu.
W czasie budowy zostanie m.in. rozebrany istniejący most i wybudowany nowy. Planowana jest budowa przejścia podziemnego dla pieszych z dojściami pod drogą krajową nr 47 i linią kolejową. W czasie robót wybudowany zostanie objazd tymczasowy (w tym most tymczasowy na potoku Poroniec oraz tymczasowe przeprawy nad rzeką Biały Dunajec oraz na potoku Suchowianka). Powstanie tunel drogowy o długości 35,96 m, kładka dla pieszych nad drogą wojewódzką nr 961 o długości 15 m. Droga krajowa nr 47 zostanie przebudowana na odcinku 670 m. Powstanie też m.in. zatoka autobusowa w ciągu drogi krajowej nr 47, ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż drogi wojewódzkiej.