Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył już akcję wysyłania listów do płatników składek z informacją o indywidualnym numerze rachunku składkowego w banku. Bez takiego numeru już w styczniu nikt nie opłaci składek za grudzień. W całej Polsce wysłanych zostało 3,6 mln listów.
– Niestety, część z nich nie została odebrana i wróciła do ZUS, jako korespondencja nieodebrana. Apeluję więc do wszystkich płatników składek o odbieranie korespondencji z informacją o indywidualnym numerze rachunku składkowego – mówi Iwona Kowalska, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Zakład będzie teraz wyjaśniał powody zwrotów i starał się dotrzeć z informacją o numerze rachunku składkowego do osób, które nie odebrały korespondencji.
Własny numer konta składkowego wszyscy płatnicy muszą otrzymać jeszcze przed końcem 2017 roku. Listu należy spodziewać się pod adresem siedziby firmy lub adresem wskazanym, jako korespondencyjny.
Indywidualny numer będzie składał się łącznie z 26 cyfr, z czego niezmienny dla wszystkich będzie wyłącznie stały numer identyfikujący ZUS – 60000002026. Pozostała część to liczba kontrolna, liczba uzupełniająca oraz NIP danego płatnika, który będzie stanowić ostatnie 10 cyfr numeru rachunku.