- Wszystko to dzięki dwóm, nowym lokalizacjom COT. Pierwsza właśnie została otwarta w Jaśle. Kolejna w najbliższych miesiącach zostanie otwarta w Nowym Sączu - informuje Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy ZUS.

Dotychczas Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych obsługiwało średnio ok. 3 mln osób rocznie. Oznacza to, że każdy z 239 konsultantów obsłużył w roku blisko 13 tys. osób. W okresach, w których w życie wchodziło nowe prawo, albo granicznych terminach związanych z koniecznością składania dokumentów natłok klientów dzwoniących na COT był tak duży, że czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut.

Zarząd Zakładu podjął więc decyzję o uruchomieniu dwóch nowych lokalizacji Centrum Obsługi Telefonicznej. Pierwsza właśnie rozpoczyna działalność w Jaśle, gdzie pracę znalazło 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicy, którzy w ostatnich miesiącach przeszli intensywne szkolenie z zakresu ubezpieczeń społecznych. Stanowią oni wsparcie dla najbardziej obciążonych grup tematycznych, na jakie podzielona jest obsługa w COT, tj. zasiłki, płatnik merytoryka i płatnik pomoc techniczna.

- Z badań, które prowadzimy wynika, że klienci cenią sobie usługi dostępne na COT, oczekując skrócenia czasu oczekiwania na połączenie. Kolejna placówka COT, którą chcemy otworzyć już we wrześniu, pozwoli nam na kolejne skrócenie czasu połączenia z konsultantem i zwiększenie liczby obsługiwanych klientów – tłumaczy Magdalena Mazur-Wolak, dyrektor departamentu obsługi klienta ZUS.

Wybór Jasła na nową lokalizację dla Centrum Obsługi Telefonicznej nie jest kwestią przypadku. ZUS w lokowaniu swoich centrów obsługi stawia na mniejsze miasta z większym bezrobociem, tak by wesprzeć lokalny rynek pracy. Obecnie, już po otwarciu placówki w Jaśle ZUS dysponuje pięcioma lokalizacjami Centrum Obsługi Telefonicznej.