Firmy też muszą ciągle się uczyć i być gotowe na zmiany

Transformacja cyfrowa jest dla firm ogromnym wyzwaniem - mówi starszy partner, dyrektor zarządzający BCG w Kopenhadze, szef globalnej praktyki TURN Lars Faeste.

Aktualizacja: 19.12.2017 07:07 Publikacja: 18.12.2017 21:12

Firmy też muszą ciągle się uczyć i być gotowe na zmiany

Foto: materiały prasowe

Rz: Temat transformacji cyfrowej jest dzisiaj niesłychanie modny i nośny. Czy można wskazać sektory gospodarki, w których to zainteresowanie widać szczególnie mocno?

Transformacja cyfrowa to jeden z wymiarów transformacji, którymi mój zespół w The Boston Consulting Group się zajmuje. Tematu nie da się zawęzić do wybranych sektorów – to trend ponadbranżowy. Ogromna skala zmian dotyka sektora handlu detalicznego, gdzie pojawili się nowi, potężni gracze tacy jak Amazon, którzy zupełnie zmienili zasady gry. Firmy handlowe wprowadzają dzisiaj szerokie, multikanałowe podejście skoncentrowane na kliencie. Ale nie są jedyne – w tym samym kierunku podążają banki, firmy ubezpieczeniowe, a nawet energetyczne, chociaż ta branża w nieco wolniejszym tempie.

Pozostało 92% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację