Millenialsi chcą jeść zdrowo

Z promocją polskiej żywności chcemy dotrzeć do ludzi młodych – mówi prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski.

Aktualizacja: 01.05.2016 23:04 Publikacja: 01.05.2016 20:07

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Jaki był początek 2016 roku dla eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski?

Łukasz Hołubowski: Po rewelacyjnym 2015 r., kiedy eksport rolno-spożywczy się zwiększył, mimo różnych perturbacji na rynkach, o 7,7 proc., do 23,6 mld euro, nadal utrzymuje się trend zwyżkowy. W pierwszych dwóch miesiącach 2016 r. wartość eksportu rolno-spożywczego z Polski wyniosła 3,7 mld euro i była o 4,5 proc. większa niż w tym samym okresie 2015 roku. Nadal rośnie sprzedaż zagraniczna drobiu, dzięki czemu utrzymujemy pozycję jego największego producenta w Unii Europejskiej. Dobrze radzimy sobie w eksporcie warzyw i owoców. Spada natomiast sprzedaż zagraniczna wieprzowiny.

Pozostało 92% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację