Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Warszawa

"W Polsce mów po polsku". Szef restauracji przeprasza

Twitter/Wojciech Kussowski
Pracownica jednej z warszawskich restauracji miała nazwać klienta "czarnuchem". Właœciciel lokalu przeprosił za zachowanie kobiety.

W jednym z barów przy ul. Grzybowskiej w Warszawie jeden z klientów miał usłyszeć od pracownicy: "To jest Polska, a ty powinieneœ mówić po polsku. Jesteœ czarnuchem". Słowa te skierowane zostały pod adresem pochodzšcego z Turcji Azada. 

Mężczyzna relacjonuje zdarzenie i tłumaczy: "Odwiedzamy to miejsce od ponad roku. Całkowicie nieakceptowalne zachowanie ze strony firmy (...), która powinna być otwarta na wszystkich ludzi".

Sprawę z oburzeniem skomentowali internauci, zdarzenie nagłoœnił Oœrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych. 

W reakcji na krytykę, głos zabrał właœciciel lokalu. Zapowiedział wycišgnięcie wobec pracownicy najsurowszych konsekwencji. "Nawišzujšc do niestosownego zachowania naszego pracownika wobec Azada i jego znajomych, jakie miało miejsce w naszej restauracji w Warszawie w dniu wczorajszym, chcielibyœmy serdecznie przeprosić Azada i jego znajomych oraz wszystkie osoby, które poczuły się urażone zaistniałym zdarzeniem"; "kategorycznie potępiamy takie zachowania" - przekazano w oœwiadczeniu (pisownia oryginalna - red.). 

"Nasza restauracja znajduje się w centrum Warszawy przy wielu zagranicznych biurach, z których to pracownicy każdego dnia korzystajš z naszych usług. Blisko 40 proc. naszych goœci to klienci zagraniczni, a sam właœciciel jest w zwišzku małżeńskim z Hinduskš kobietš i nie ma mowy, ani nie ma miejsca w naszym lokalu na zachowania rasistowskie, czy ksenofobiczne" - czytamy dalej.

Właœciciel lokalu zapowiedział, że przekaże datek na Oœrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL